Szanowni Państwo,
od września w gdańskich placówkach rozpoczyna się wdrożenie systemu iOpłatyEdu, który usprawni obsługę opłat oraz komunikację z rodzicami.
Rodzice/opiekunowie mają do dyspozycji 2 sposoby dostępu do systemu:
- Panel rodzica - to moduł dostępny przez przeglądarkę internetową, gdzie rodzic zaloguje się tak samo jak do innych aplikacji dostępnych w ramach GPE.
Panel rodzica umożliwia rodzicom / opiekunom:
- Zgłoszenie nieobecności dziecka przez internet
- Dostęp do informacji o naliczonych opłatach za przedszkole, wyżywienie
- Możliwość dokonania płatności online
- Możliwość podglądu historii naliczeń, nadpłat, zaległości lub odsetek za poszczególne miesiące danego roku
- Podgląd jadłospisu
- Dostęp do informacji wpisanej na Tablicy ogłoszeń
- Możliwość korzystania z komunikatora
Ponadto w panelu rodzica dostępne są poradniki dla rodziców.
- Aplikacja mobilna iOplatyEdu Mobile - to aplikacja, którą rodzic musi pobrać ze sklepu internetowego Google Play / App Store i zainstalować na telefonie komórkowym.
Aplikacja zawiera te same funkcje co Panel rodzica. Dodatkową funkcją w aplikacji jest rejestracja wejść i wyjść dziecka za pomocą funkcji skanowania kodów QR. Każdy rodzic korzystający z aplikacji musi na początku zalogować się także do Panelu rodzica, aby połączyć konto dziecka/dzieci z aplikacją zainstalowaną na danym urządzeniu.
Aplikacja iOpłatyEdu Mobile będzie dostępna w sklepach Google Play lub App Store w miesiącu wrześniu o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.
Najbliższe miesiące, zwłaszcza miesiąc wrzesień będą okresem intensywnego wdrożenia, w którym wszystkie strony muszą nauczyć się i przyzwyczaić do nowego procesu - zarówno pracownicy przedszkola, jak i rodzice/opiekunowie.
Wszystkie funkcje systemu iOpłatyEdu niezbędne do odczytu danych przez rodziców są dostępne poprzez przeglądarkę internetową w Panelu rodzica.
W chwili obecnej aplikacja mobilna iOpłatyEdu Mobile nie jest jeszcze dostępna dla rodziców/opiekunów w sklepach Google Play i AppStore. Różnica między funkcjami Panelu dla rodziców a aplikacja mobilna dotyczy tylko funkcji skanowania QR-kodów potrzebnej do automatycznej rejestracji wejść i wyjść.
W okresie przejściowym tj. do czasu dostępności aplikacji mobilnej pracownicy przedszkola będą ręcznie rejestrować godziny wejść i wyjść dzieci.
Na stronie Gdańskiej Platformy Edukacyjnej (adres: iOpłaty edu - Gdańska Platforma Edukacyjna) zostaną opublikowane specjalnie przygotowane poradniki dla rodziców/opiekunów, w których będzie można znaleźć m.in odpowiedzi na poniższe pytania:
- Jak aplikację iOpłatyEdu Mobile powiązać z kontem dziecka /dzieci?
- Jak skonfigurować przez aplikację iOpłatyEdu Mobile dostęp dla dodatkowego opiekuna (np. babcia/dziadek), aby mógł przyprowadzić lub odebrać dziecko z przedszkola?
- Jak zarejestrować wejście i wyjście dziecka z przedszkola?
- Jak zgłosić nieobecność dziecka przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?
- Jak dokonać płatności online za opłaty przedszkolne przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?
W związku z uruchomieniem od września 2025 r. nowego systemu informatycznego do obsługi spraw związanych z opłatami, stołówką oraz magazynem, w załączeniu przesyłam deklarację dla rodzica dotyczącej czasu pobytu oraz wyżywienia dziecka w przedszkolu.
Przygotowane wzory deklaracji zawierają dane, które wymagane są w nowej aplikacji iOpłaty.
Aby usprawnić pracę, załączam deklarację którą można wypełnioną dostarczyć do przedszkola lub wypełnić na miejscu. Proszę zwrócić uwagę na zapis w Zasadach korzystania z żywienia w punkcie 6: Nieobecność dziecka należy zgłaszać przez aplikację iOpłaty lub stronę internetową iOpłaty, do godziny 12:00 w dniu roboczym, poprzedzającym nieobecność.
W razie awarii systemu, nieobecność można zgłaszać telefonicznie lub mailowo do intendenta (tel. 58 3094822, wiadomość sms 510-955-269, e-mail: sekretariat@p9.edu.gdansk.pl). Wszystkie nieobecności zgłoszone z zachowaniem powyższego terminu będą odliczane od wpłaty za następny miesiąc. Wyjątek stanowi miesiąc grudzień – odpisy za ten miesiąc będą odliczane w bieżącym miesiącu. Nieobecności niezgłoszone lub zgłoszone po terminie nie będą odliczane. Z uwagi na trwające prace nad systemem, prosimy zgłaszać nieobecności mailowo.
W razie awarii systemu, nieobecność można zgłaszać telefonicznie lub mailowo do intendenta (tel. 58 3094822, wiadomość sms 510-955-269, e-mail: sekretariat@p9.edu.gdansk.pl). Wszystkie nieobecności zgłoszone z zachowaniem powyższego terminu będą odliczane od wpłaty za następny miesiąc. Wyjątek stanowi miesiąc grudzień – odpisy za ten miesiąc będą odliczane w bieżącym miesiącu. Nieobecności niezgłoszone lub zgłoszone po terminie nie będą odliczane. Z uwagi na trwające prace nad systemem, prosimy zgłaszać nieobecności mailowo.
Z góry dziękujemy za współpracę 😊