O CZYM POWINNI PAMIĘTAĆ RODZICE, BY ICH DZIAŁANIA BYŁY  SKUTECZNE?

  1. Cieszyć  się i wykazywać zadowolenie z każdego przejawu samodzielności dziecka:
    - nie możemy ciągle poprawiać, strofować, że jest nie tak,
    - nadmiernie koordynować dziecięce czynności, gdyż grozi to wyuczeniem bezradności.
    2. Zachować cierpliwość:
    - trzeba pochwalić dziecko za wysiłek
    - zachęcać do wykonywania czynności, aż się uda dziecku ją wykonać.
    3. Być systematycznym i konsekwentnym:
    -pomoże to w przekształceniu czynności samoobsługowych w nawyki

Dziecko 3-letnie ma opanowane następujące czynności samoobsługowe:
- samodzielne jedzenie łyżką
-  mycie rąk
- czynności higieniczne przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
-zdejmowanie i ubieranie podstawowych części garderoby (np. kapci)
- rozpoznawanie swoich rzeczy wśród innych,
- samodzielne wycieranie nosa,
-w miarę rytmiczne chodzenie po schodach przy poręczy,
- znajomość swojego imienia i nazwiska

Adaptacja ułatwia

  • Racjonalne podjęcie decyzji
  • Pozytywne myślenie o placówce
  • Wcześniejsze dostarczenie dziecku doświadczeń przebywania z innymi dorosłymi, bycia bez mamy
  • Umożliwienie kontaktów z innymi dziećmi
  • Usamodzielnienie dziecka,
  • Stopniowe przyzwyczajenie dziecka do placówki
  • Akceptacja dziecka i zrozumienie jego stresu, wspieranie go,
  • Okazywanie spokoju, poczucia bezpieczeństwa podczas rozstania,
  • Czas na bycie z dzieckiem po odebraniu go z przedszkola
  • Ujednolicenie rytmu życia w przedszkolu i w domu. 

Adaptację utrudnia:
- niepewność decyzji
- brak zaufania do placówki i personelu
- wyrzuty sumienia, niepokój ,lęk, poczucie zagrożenia,
- brak jasnych reguł, zmienność zdań
-brak doświadczeń społecznych w kontaktach z innymi dorosłymi i dziećmi,
- nadopiekuńczość, wyręczanie dziecka w samoobsłudze,
- pośpiech, zdenerwowanie, spóźnianie się po dziecko

 

JAK PRZETRWAC PIERWSZE TRUDNE DNI?

  • Porozmawiajcie z dzieckiem o Jego wątpliwościach, opowiedzcie o przedszkolu
    o zajęciach (śpiewanie, rysowanie, malowanie lepienie itp.)
  • Akceptujcie uczucia dziecka
  • Unikajcie pośpiechu, znajdźcie czas by dziecko przytulić, pożegnać się – jednakże nie przeciągajcie tej chwili, nie wymykajcie się cichaczem, bo dziecko straci do Was zaufanie, gdyż poczuje się oszukane,
  • Przyzwyczajajcie dziecko stopniowo, powoli wydłużając Mu pobyt w przedszkolu,
  • Dotrzymujcie danego słowa, bądźcie konsekwentni,
  • Pomagajcie dziecku w samoobsłudze głównie poprzez rozsądne ubieranie (spodnie na gumce, bluzy bez guzików)
  • Zostawcie numer telefonu kontaktowego
  • Pamiętajcie: Żegnajcie i witajcie swoje dziecko z uśmiechem!

 

CO DO PRZEDSZKOLA?
- luźne i wygodne, niekrępujące ruchów dziecka ubranie; ważniejsza wygoda od elegancji:)
- kapcie- najlepiej na rzepy, które w prawidłowy sposób trzymają stopę (na miarę możliwości prosimy podpisać)
- ubrania z rozciągliwymi dekoltami
- rzeczy na przebranie, gdy się „coś” przydarzy: 2 pary majtek, rajstopy, spodenki na zmianę,   koszulka do przebrania
- podpisana piżama
- śpiworek podpisany w pokrowcu lub dużej poszewce od poduszki
- kubek, szczotka i pasta do zębów (podpisane)
- teczka A4 do prac plastycznych

W celu rozróżniania rzeczy, prosimy podpisywać je na matce- na miarę możliwości 😉

wyprawka plastyczna zostanie omówiona na pierwszym zebraniu we wrześniu (o terminie jeszcze powiadomimy).

Prosimy o przygotowanie dziecka do przedszkola poprzez pozytywne opowiadanie  o nim. Prosimy zadbać o to, by dziecko stawało się coraz bardziej samodzielne (tzn. samodzielnie posługiwało się sztućcami, chętnie zjadało posiłki, zgłaszało potrzeby fizjologiczne – wpadki się zdarzają 😊.        
W przedszkolu korzystamy z dziecięcych (niskich) sedesów. 

 

 

 

 

PLAN DNIA

6.00 - 8.00– schodzenie  się dzieci                                
8.00 – 8:30– śniadanie,
8:30- 9:00   zabawy dowolne
9.00 – 10.00 – zajęcia zorganizowane (plastyczne, muzyczne, teatralne, mowa i myślenie, matematyczne, językowe)
10.00-10.15- drugie śniadanie ,mycie zębów (rodzice zostaną poinformowaniu kiedy dzieci zaczną myć zęby).
10.15 – 11.30 – pobyt na powietrzu ( zabawy dowolne i zorganizowane)
11.30 - 11.45 – przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, OBIAD-DRUGIE DANIE
11.45 - 13.30 - odpoczynek w młodszej grupie, w starszych zabawy relaksacyjne, zabawy dowolne, zajęcia zorganizowane, pobyt w ogrodzie
13.30-14.00 - przygotowanie do drugiego dania
14.00   ZUPA
15.00-17.00 – rozchodzenie się dzieci, zabawy dowolne, prace wyrównawcze

 PAMIĘTAJCIE

 Nawet idealne Przedszkole i dobrze przygotowane dziecko nie gwarantuje, że maluch nie będzie wyrażał sprzeciwu i niezadowolenia, w końcu w Jego życiu zachodzi radykalna zmiana i potrzeba czasu, aby ją zaakceptował.

Jeżeli przetrwacie pierwszy miesiąc to z niemowlaka będziecie mieli przedszkolaka!

JAK PRZETRWAC PIERWSZE TRUDNE DNI?

- Porozmawiajcie z dzieckiem o Jego wątpliwościach, opowiedzcie o przedszkolu o zajęciach (śpiewanie, rysowanie, malowanie lepienie itp.)
- Akceptujcie uczucia dziecka
- Unikajcie pośpiechu, znajdźcie czas by dziecko przytulić, pożegnać się – jednakże nie przeciągajcie tej chwili, nie wymykajcie się cichaczem, bo dziecko straci do Was zaufanie, gdyż poczuje się oszukane,
- Przyzwyczajajcie dziecko stopniowo, powoli wydłużając Mu pobyt w przedszkolu,
- Dotrzymujcie danego słowa, bądźcie konsekwentni,
- Pomagajcie dziecku w samoobsłudze głównie poprzez rozsądne ubieranie (spodnie na gumce, bluzy bez guzików)
- Zostawcie numer telefonu kontaktowego
- Pamiętajcie: żegnajcie i witajcie swoje dziecko z uśmiechem!                         

Kontakt mailowy z przedszkolem: sekretariat@p9.edu.gdansk.pl

Dyrektor przedszkola - mgr Katarzyna Banaszak k.banaszak@p9.edu.gdansk.pl

 

 

INFORMACJE DOT. FUNKJONOWANIA PRZEDSZKOLA:

  1. Dobrze wpływa na adaptacje szybkie rozstanie z dzieckiem, jeśli nadal będzie panować reżim sanitarny do przedszkola wejdzie jedynie dziecko. Rozstanie będzie musiało odbyć się przed wejściem. Dziecko odbierze od Państwa wyznaczona osoba.
  2. W naszym Przedszkolu prowadzona jest elektroniczna ewidencja pobytu dziecka
    w placówce. Regulamin na dole strony. Każde dziecko otrzyma bezpłatną imienną kartę, którą Rodzic przykłada do czytnika znajdującego się przy drzwiach. Kartę przykładamy, gdy przyprowadzamy i odbieramy dziecko! Dodatkowe karty można zamówić poprzez stronę: https://p9.edu.gdansk.pl/pl/page/dokumenty-9/elektroniczna-ewidencjaKoszt dodatkowej karty wynosi 8 zł. Koszt dodatkowej karty wynosi 8 zł, po opłaceniu on-line, karta zostanie dostarczona drogą pocztową do przedszkola,
    a następnie przekazana Państwu.
  1. Na początku miesiąca otrzymają Państwo kartkę z opłatami, 3 różne konta: opłata stała, opłata za żywienie, dobrowolna składka na Radę Rodziców. Będzie to opłata za cały wrzesień, odpisy za dany miesiąc będą odejmowane w następnym miesiącu. Prosimy o wpłacanie należności za przedszkole dokładnie tyle, ile widnieje na kwitku, nie zaokrąglamy do pełnych złotych. Opłaty należy dokonać do 10-go każdego miesiąca. Prosimy nie robić w swoim banku stałego przelewu, ponieważ każdy miesiąc ma inną ilość dni roboczych i stawki co miesiąc mogą być różne.
  2. Jeśli dziecko ma jakieś alergie pokarmowe prosimy zgłosić mailowo bądź przez kwestionariusz zamieszczony na dole strony.
  3. Każdy rodzic ubezpiecza dziecko we własnym zakresie. Nie ubezpieczamy grupowo.

 

 

 

 

Do zobaczenia we wrześniu! 😊