TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ GRUPA III wych. Ania/Agnieszka, rok szkolny 2021/2022 |
|
||||||
|
|||||||
|
|||||||
AKTYWNOŚĆ DZIECKA |
|
||||||
Godziny |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
|
|
6:00-9:00 |
Aktywność społeczna (porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi kształtowanie czynności samoobsługowych, opiekuńczych, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. |
|
|||||
zajęcia dydaktyczno-wychowawcze |
1. ang |
1. religia |
1. językowa |
1. matematyczna |
1. językowa |
||
czynności popołudniowe |
Aktywność ruchowa i zdrowotna (zabawy dowolne w ogrodzie, spacery, wycieczki, gry i zabawy ruchowe, terenowe) |
Wychowawcy zapraszaja na konsultacje w drugą środę miesiąca w godz. 16:00-17:00 lub wg wcześniej ustalonego terminu. Jeśli chcecie Państwo wziąć udział w konsultacjach, prosimy zgłosić się mailowo.
INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI
PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
Maj 2022 r.
MOTYLE
SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska wych gr III
Kręgi tematyczne:
- Majowy kalendarz ważnych dat
- Podróże po Europie
- Wiosenne barwy i dźwięki
- W rodzinnym kręgu
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
- doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
- kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
- kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
- kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby
- kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
- kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
- wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
- kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F” Ł ł, H h.
- kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
- wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych.
- kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
- kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów
• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI
PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
Marzec 2022 r.
MOTYLE
SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska wych gr III
Kręgi tematyczne:
- Recepta na zdrowie
- Kiedy i dziś
- Na tropach wiosny
- Morskie podróże i opowieści
Cele ogólne:
OBSZAR SPOŁECZNY
- integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
- budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
- kształtowanie świadomości, że w komunikacji najważniejsza jest chęć porozumienia, które to porozumienie można osiągnąć za pomocą różnorodnych środków przekazu
- doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych
- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawach ruchowych
- doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia (grafomotoryka)
OBSZAR EMOCJONALNY
- doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami
- kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radości z jego odkrywania
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
- wzbudzenie zainteresowania literami; wyrazy do globalnego czytania związane z wprowadzanymi literami
- kształtowanie pojęcia liczby i cyfry
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 10
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
- kształcenie umiejętności układania i odczytywania zapisów matematycznych (+ , - , =)
- wzbogacanie słownictwa związanego z tematem
- doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii
- kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI
PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
Styczeń 2022 r.
MOTYLE
SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska wych gr III
Kręgi tematyczne:
- Styczniowe obserwacje Coraz bliżej gwiazd
- Cuda przyrody: Za zimową szybą
- Fundament rodziny to: Babcia i Dziadek
- Talent i praca-to zawsze się opłaca KIM BĘDĘ
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych
- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawach ruchowych
- doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia (grafomotoryka)
OBSZAR EMOCJONALNY
- doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami
- kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radości z jego odkrywania
OBSZAR SPOŁECZNY
- integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
- budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
- kształtowanie świadomości, że w komunikacji najważniejsza jest chęć porozumienia, które to porozumienie można osiągnąć za pomocą różnorodnych środków przekazu
- doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii
- kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
- wzbudzenie zainteresowania literami: litery pP ,s S wyrazy do globalnego czytania związane z wprowadzanymi literami
- kształtowanie pojęcia liczby „osiem", poznanie cyfry 8
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 8
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
- kształcenie umiejętności układania i odczytywania zapisów matematycznych (+ , - , =)
- wzbogacanie słownictwa związanego z tematem
Dziecko unika ślizgania się na zamarzniętych rzekach, stawach i jeziorach oraz niewłaściwego korzystania z sanek, roweru, wrotek, stara się opanować krzyk, unika hałaśliwych i zakurzonych miejsc zabawy, potrafi odpoczywać w zależności od własnych potrzeb i upodobań
INFORMACJE DLA RODZICÓW O OSIĄGNIĘCIACH DZIECKA
Grudzień 2021r.
GRUPA III „Motyle”
Bloki tematyczne:
- Zabawy w teatr
- Kulinarne ciekawostki
- Magia Świąt
- Zegary i kalendarze
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- kształtowanie nawyku aktywnego spędzania czasu na powietrzu
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych
- doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia
- wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
- wzmacnianie poczucia więzi z rówieśnikami
- doskonalenie umiejętności śmiałego prezentowania własnych umiejętności na forum grupy
- wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do świąt i świętowania
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do zachowań dostosowanych do miejsca i otoczenia
- budowanie zespołu poprzez stawianie wspólnych celów, dążenie do ich osiągnięcia przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań i przedsięwzięć oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg aktywności i jej efekt końcowy
- kształtowanie świadomości, że w komunikacji międzyludzkiej najważniejsza jest chęć porozumienia
- wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
- zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym oraz do podejmowania prób samodzielnego korygowania błędów
- doskonalenie umiejętności właściwego intonowania wypowiedzi
- kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania rymów i tworzenia krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania rebusów obrazkowo-literowych
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „y”, „Y”, „R, r”
- kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania z użyciem zbiorów zastępczych i symboli matematycznych
- poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6, 7
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
- doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia
INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI
PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
LISTOPAD 2021 r.
MOTYLE
SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska
- Ważna sprawa Dbamy o bezpieczeństwo
- Mój kraj Kocham Cię, Polsko
- Jesień Deszczem malowana
- Ja, Ty, My Wy i… Nasze emocje
* Charakterystyczne cechy pory roku (związki atmosferyczne)
* Organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających doskonaleniu umiejętności tworzenia zbiorów i rozumieniu liczby elementów zbioru
* Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi materiałami i narzędziami w działalności plastyczno- konstrukcyjnej
* Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
* Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie
* Rozwijanie mowy i myślenia dzieci podczas zabaw i zajęć
* Wdrażanie do wzajemnej pomocy w czasie pobytu w szatni: pomoc w wiązaniu butów
* Zachęcanie do częstego przebywania na świeżym powietrzu
KĄCIK "0"
Wyodrębnić głoski w 4/5/6 literowych wyrazach.
Rozpoznawać cyfry od 1 - 10 (wprowadzenie 4,5 )
Rozpoznać litery dotychczas poznane
Aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach ruchowych.
Podejmuje próby czytania krótkich wyrazów i sylab
Sprawne posługiwanie się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej
Wykonywać ćwiczenia przygotowujące do pisania i pisać nowopoznane litery (Dd, Kk, Uu)
Wykonywać działania >,<, =,
doskonalenie umiejętności słownego komunikowania się z otoczeniem,
doskonalenie słuchu fonematycznego
wprowadzenie słownika obrazkowo - wyrazowego.
ćwiczenia graficzne na małej powierzchni
kształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadek ruchowych
Zadania kształcąco-wychowawcze na październik
Bloki tematyczne:
- Zapachy i smaki jesieni
- Sztuka Bycia razem
- O czym szumią drzewa?
- Jesienne strategie zwierząt
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
- rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
- doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
- kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
- uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
- dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej
Kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
- stosowanie zwrotów grzecznościowych
- formowanie poczucia przynależności do rodziny
- wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
- doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
OBSZAR POZNAWCZY
- dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej
- wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
- wykonywanie własnych eksperymentów językowych
Zadania kształcąco-wychowawcze na wrzesień
Krąg tematyczny:
Tydzień pierwszy: Ja i ty- to my!
Tydzień drugi: Spotkanie z latawcem
Tydzień trzeci: Pożegnanie lata
Tydzień czwarty: Tajemnice ziemi
- Umacnianie więzi z grupą przedszkolną
- Przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
- Stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
- Kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
- Rozwijanie umiejętności ruchowych przez zabawy i ćwiczenia
- Rozwijanie wiedzy o faunie, florze i mieszkańcach
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych, nauka tematycznych piosenek
- Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach
- Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych zachodzących jesienią
- Doskonalenie nawyków poprawnego ubierania się jesienią
- Rozwijanie sprawności manualnych podczas wykonywania prac plastycznych
- Wdrażanie do wzajemnej pomocy w czasie pobytu w szatni pomoc w wiązaniu butów
- Wyrabianie nawyków związanych z higieną osobistą.
KĄCIK "O"
* analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów
* globalne czytanie prostych wyrazów
* wprowadzenie liter Oo /Aa/ Tt (małej i wielkiej drukowanej i pisanej)
* wprowadzenie liczby i cyfry 1/
* przeliczanie w zakresie od 1 do 5 i więcej
Małymi krokami zbliżamy się do końca wakacji, a przed nami nowy rok szkolny i nowe wyzwania. Chcemy spędzić go w miłej atmosferze, nastawionej na różnorodne sytuacje edukacyjne, które wesprą rozwój naszych wychowanków i pozwolą im rozwijać się, na miarę ich indywidualnych możliwości.
Państwa dziecko od września będzie uczęszczało do grupy III „Motylki”. Wychowawcami będą pani Agnieszka a.salinska@p9.edu.gdansk.pl oraz pani Anna a.filipska@p9.edu.gdansk.pl
Dołożymy wszelkich starań, aby Państwa dziecko poprzez zabawę, rozwijało swoje umiejętności i nabywało nowych.
Zapraszamy na zebranie informacyjne 7 września 2021 r. (wtorek) o godz. 17:15. Zebranie odbędzie się w Gdańskim Archipelagu Kultury, ul. Nowuny 2B (za naszym placem zabaw). Bardzo prosimy, aby przybył jeden Rodzic od jednego dziecka.
9 września (czwartek) o godz. 17:30 planujemy zebranie Rady Rodziców
Mimo upływu czasu wciąż utrzymują się obostrzenia sanitarne i napływają różnego rodzaju informacje dotyczące zarażeniem się koronawirusem COVID-19 lub jego mutacjami. Mając na uwadze zdrowie
i bezpieczeństwo dzieci, nadal będziemy stosować się do procedur bezpieczeństwa panujących
w Przedszkolu nr 9 w Gdańsku, które zostały wdrożone w ubiegłym roku. Prosimy by jeden Rodzic podprowadził dziecko do drzwi, a odbierze je pracownik naszego przedszkola. W Przedszkolu nr 9 wciąż obowiązuje elektroniczna ewidencja pobytu dziecka.
Mamy nadzieją na poprawę sytuacji epidemiologicznej i możliwość bezpośredniego kontaktu.
Do zobaczenia 1 września!
Dyrektor Przedszkola wraz z Radą Pedagogiczną.
W razie pytań zapraszam do kontaktu poprzez kontakt mailowy (sekretariat) bądź telefoniczny 510-955-269
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Banaszak