TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ GRUPA III wych. Ania/Agnieszka, rok szkolny 2021/2022

 

 

 

AKTYWNOŚĆ DZIECKA

 

Godziny

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

 

6:00-9:00

Aktywność społeczna (porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi kształtowanie czynności samoobsługowych, opiekuńczych, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
Aktywność językowa (wspieranie rozwoju mowy dziecka, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania)
Aktywność ruchowa (zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne)

 

zajęcia dydaktyczno-wychowawcze

1. ang
2. religia
3. językowa

1. religia
2. muzyczna
3. artystyczna
*zaj teatr-GAK

1. językowa
2. ang
3. ruchowa

1. matematyczna
2. muzyczna

1. językowa
2. artystyczna
3. ruchowa (Fit Klasa)

czynności popołudniowe

Aktywność ruchowa i zdrowotna (zabawy dowolne w ogrodzie, spacery, wycieczki, gry i zabawy ruchowe, terenowe)
Aktywność przyrodnicza i techniczna
Aktywność społeczna (zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci oraz organizowane przez nauczyciela, praca indywidualna, czynności samoobsługowe, opiekuńcze)
Aktywność zdrowotna (odpoczynek poobiedni przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek, baśni, legend; higiena jamy ustnej)
Aktywność artystyczna (gry i zabawy edukacyjne, zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy konstrukcyjne, prace plastyczne, indywidualne i zespołowe)
Aktywność językowa (zabawy dowolne, czytanie fragmentów książek, układanki, gry planszowe, praca indywidualna, wyrównawcza, zespołowa i zabawy w ogrodzie)

Wychowawcy zapraszaja na konsultacje w drugą środę miesiąca w godz. 16:00-17:00 lub wg wcześniej ustalonego terminu. Jeśli chcecie Państwo wziąć udział w konsultacjach, prosimy zgłosić się mailowo.


INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI

PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

 

Maj 2022 r.

 

MOTYLE

SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska wych gr III

Kręgi tematyczne:

  1. Majowy kalendarz ważnych dat
  2. Podróże po Europie
  3. Wiosenne barwy i dźwięki
  4. W rodzinnym kręgu

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
  • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
  • kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
  • kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
  • kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby
  • kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
  • kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
  • wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
  • kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F” Ł ł, H h.
  • kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
  • wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych.
  • kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
  • kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów

• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni


INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI

PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

 

Marzec 2022 r.

 

MOTYLE

SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska wych gr III

Kręgi tematyczne:

  1. Recepta na zdrowie
  2. Kiedy i dziś
  3. Na tropach wiosny
  4. Morskie podróże i opowieści

Cele ogólne:

OBSZAR SPOŁECZNY

  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • kształtowanie świadomości, że w komunikacji najważniejsza jest chęć porozumienia, które to porozumienie można osiągnąć za pomocą różnorodnych środków przekazu
  • doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawach ruchowych
  • doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia (grafomotoryka)

OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radości z jego odkrywania

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania literami; wyrazy do globalnego czytania związane z wprowadzanymi literami
  • kształtowanie pojęcia liczby i cyfry
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 10
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
  • kształcenie umiejętności układania i odczytywania zapisów matematycznych (+ , - , =)
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematem
  • doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii
  • kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

 


INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI

PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

 

Styczeń 2022 r.

 

MOTYLE

SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska wych gr III

Kręgi tematyczne:

  1. Styczniowe obserwacje Coraz bliżej gwiazd
  2. Cuda przyrody: Za zimową szybą
  3. Fundament rodziny to: Babcia i Dziadek
  4. Talent i praca-to zawsze się opłaca KIM BĘDĘ

Cele ogólne:

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawach ruchowych
  • doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia (grafomotoryka)

OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radości z jego odkrywania

OBSZAR SPOŁECZNY

  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • kształtowanie świadomości, że w komunikacji najważniejsza jest chęć porozumienia, które to porozumienie można osiągnąć za pomocą różnorodnych środków przekazu
  • doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii
  • kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania literami: litery pP ,s S wyrazy do globalnego czytania związane z wprowadzanymi literami
  • kształtowanie pojęcia liczby „osiem", poznanie cyfry 8
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 8
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
  • kształcenie umiejętności układania i odczytywania zapisów matematycznych (+ , - , =)
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematem

Dziecko unika ślizgania się na zamarzniętych rzekach, stawach i jeziorach oraz niewłaściwego korzystania z sanek, roweru, wrotek, stara się opanować krzyk, unika hałaśliwych i zakurzonych miejsc zabawy, potrafi odpoczywać w zależności od własnych potrzeb i upodobań


INFORMACJE DLA RODZICÓW  O OSIĄGNIĘCIACH DZIECKA

 

Grudzień  2021r.

GRUPA III „Motyle”

 

 

Bloki tematyczne:

  1. Zabawy w teatr
  2. Kulinarne ciekawostki
  3. Magia Świąt
  4. Zegary i kalendarze

 

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie nawyku aktywnego spędzania czasu na powietrzu
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych
  • doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia
  • wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
  • wzmacnianie poczucia więzi z rówieśnikami
  • doskonalenie umiejętności śmiałego prezentowania własnych umiejętności na forum grupy
  • wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do świąt i świętowania

 

 

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do zachowań dostosowanych do miejsca i otoczenia
  • budowanie zespołu poprzez stawianie wspólnych celów, dążenie do ich osiągnięcia przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań i przedsięwzięć oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg aktywności i jej efekt końcowy
  • kształtowanie świadomości, że w komunikacji międzyludzkiej najważniejsza jest chęć porozumienia
  • wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
  • zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym oraz do podejmowania prób samodzielnego korygowania błędów
  • doskonalenie umiejętności właściwego intonowania wypowiedzi
  • kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
  • kształtowanie umiejętności wyszukiwania rymów i tworzenia krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania rebusów obrazkowo-literowych
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „y”, „Y”, „R, r”
  • kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania z użyciem zbiorów zastępczych i symboli matematycznych
  • poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6, 7
  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia

 

 


INFORMACJA O OSIĄGNIĘCIACH DZIECI

PRZY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

 

LISTOPAD 2021 r.

 

MOTYLE

SPORZĄDZIŁA mgr Anna Filipska

  1. Ważna sprawa Dbamy o bezpieczeństwo
  2. Mój kraj Kocham Cię, Polsko
  3. Jesień Deszczem malowana
  4. Ja, Ty, My Wy i… Nasze emocje

* Charakterystyczne  cechy pory roku (związki atmosferyczne)

* Organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających doskonaleniu umiejętności tworzenia zbiorów i rozumieniu liczby elementów zbioru

* Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi materiałami i narzędziami w działalności plastyczno- konstrukcyjnej

* Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie

* Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie

* Rozwijanie mowy i myślenia dzieci podczas zabaw i zajęć

* Wdrażanie do wzajemnej pomocy w czasie pobytu w szatni: pomoc w wiązaniu butów

* Zachęcanie do częstego przebywania na świeżym powietrzu

 

KĄCIK "0"

      Wyodrębnić  głoski w 4/5/6 literowych wyrazach.

      Rozpoznawać cyfry od 1 - 10 (wprowadzenie 4,5 )

      Rozpoznać litery dotychczas poznane

      Aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach ruchowych.

      Podejmuje próby czytania krótkich wyrazów i sylab

     Sprawne posługiwanie się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej

     Wykonywać ćwiczenia przygotowujące do pisania i pisać nowopoznane litery (Dd, Kk, Uu)

     Wykonywać działania >,<, =,

     doskonalenie umiejętności słownego komunikowania się z otoczeniem,

    doskonalenie słuchu fonematycznego

    wprowadzenie słownika obrazkowo - wyrazowego.

    ćwiczenia graficzne na małej powierzchni

kształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadek ruchowych


Zadania kształcąco-wychowawcze na październik

Bloki tematyczne:

  1. Zapachy i smaki jesieni
  2. Sztuka Bycia razem
  3. O czym szumią drzewa?
  4. Jesienne strategie zwierząt

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

- rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne

- rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych

- doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów

- kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni

OBSZAR EMOCJONALNY

-  kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji

-  kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

-  uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań

- dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej

Kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej

OBSZAR SPOŁECZNY

- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy

- stosowanie zwrotów grzecznościowych

-  formowanie poczucia przynależności do rodziny

-  wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania

 - doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

OBSZAR POZNAWCZY

- dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata

-  rozwijanie wrażliwości zmysłowej

-  wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych

-  wykonywanie własnych eksperymentów językowych


Zadania kształcąco-wychowawcze na wrzesień

Krąg tematyczny:

Tydzień pierwszy: Ja i ty- to my!

Tydzień drugi: Spotkanie z latawcem

Tydzień trzeci: Pożegnanie lata

Tydzień czwarty: Tajemnice ziemi

 

  • Umacnianie więzi z grupą przedszkolną
  • Przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
  • Stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
  • Kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
  • Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych przez zabawy i ćwiczenia
  • Rozwijanie wiedzy o faunie, florze i mieszkańcach
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych, nauka tematycznych piosenek
  • Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach
  • Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych zachodzących jesienią
  • Doskonalenie nawyków poprawnego ubierania się jesienią
  • Rozwijanie sprawności manualnych podczas wykonywania prac plastycznych
  • Wdrażanie do wzajemnej pomocy w czasie pobytu w szatni pomoc w wiązaniu butów
  • Wyrabianie nawyków związanych z higieną osobistą.

 

KĄCIK "O"

 

* analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów

* globalne czytanie prostych wyrazów

* wprowadzenie liter Oo /Aa/ Tt  (małej i wielkiej drukowanej i pisanej)

* wprowadzenie liczby i cyfry  1/

* przeliczanie w zakresie od 1 do 5 i więcej


Małymi krokami zbliżamy się do końca wakacji, a przed nami nowy rok szkolny i nowe wyzwania. Chcemy spędzić go w miłej atmosferze, nastawionej na różnorodne sytuacje edukacyjne, które wesprą rozwój naszych  wychowanków i pozwolą im rozwijać się,  na miarę ich indywidualnych możliwości.

Państwa dziecko od września będzie uczęszczało do grupy  III „Motylki”. Wychowawcami będą pani Agnieszka a.salinska@p9.edu.gdansk.pl oraz pani Anna a.filipska@p9.edu.gdansk.pl

Dołożymy wszelkich starań, aby Państwa dziecko poprzez zabawę, rozwijało swoje umiejętności i nabywało nowych.  

Zapraszamy na zebranie informacyjne 7 września 2021 r. (wtorek) o godz. 17:15. Zebranie odbędzie się w Gdańskim Archipelagu Kultury, ul. Nowuny 2B (za naszym placem zabaw). Bardzo prosimy, aby przybył jeden Rodzic od jednego dziecka.

9 września (czwartek) o godz. 17:30 planujemy zebranie Rady Rodziców

Mimo upływu czasu wciąż utrzymują się obostrzenia sanitarne i napływają różnego rodzaju informacje dotyczące zarażeniem się  koronawirusem COVID-19 lub jego mutacjami. Mając na uwadze zdrowie
i bezpieczeństwo dzieci, nadal będziemy stosować się do procedur bezpieczeństwa panujących
w Przedszkolu nr 9 w Gdańsku, które zostały wdrożone w ubiegłym roku. Prosimy by jeden Rodzic podprowadził dziecko do drzwi, a odbierze je pracownik naszego przedszkola. W Przedszkolu nr 9 wciąż obowiązuje elektroniczna ewidencja pobytu dziecka.

 Mamy nadzieją na poprawę sytuacji epidemiologicznej i możliwość bezpośredniego kontaktu.

Do zobaczenia 1 września!

 

Dyrektor Przedszkola wraz z Radą Pedagogiczną.

 

W razie pytań zapraszam do kontaktu poprzez kontakt mailowy (sekretariat) bądź telefoniczny 510-955-269

 

Z wyrazami szacunku,

Katarzyna Banaszak

pliki do pobrania