Wychowawcy zapraszaja na konsultacje w trzeci czwartek miesiąca (tj.18.11.2021r.) w godz. 16:00-17:00 lub wg wcześniej ustalonego terminu. Jeśli chcecie Państwo wziąć udział w konsultacjach, prosimy zgłosić się mailowo.


Informacje dla rodziców o osiągnięciu dziecka

Maj 2022

GRUPA II Krasnoludki

Przygotowała mgr A. Przybylska

Bloki tematyczne:

  1. Święto majowe.
  2. Jestem Europejczykiem
  3. Wiosna w pełni
  4. Rodzina to skarb

Cele szczegółowe:

 

  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie „10”
  • wymienianie symboli narodowych, wyróżnianie ich spośród symboli innych państw
  • znajomość nazwisk wybitnych Polaków oraz ich dokonań
  • wysłuchanie zdania innych, dostrzeganie różnic między ludźmi i szanowanie ich odmienności
  • rozwijanie zainteresowania literą „F, f” udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter
  • ilustrowanie ruchem treści piosenki
  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą
  • przestrzeganie zakazu samowolnego oddalania się
  • poszerzanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowania krajami Unii Europejskiej
  • stosowanie różnych technik plastycznych
  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania czytanego przez nauczyciela
  • porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej ze stosowaniem określeń stopniujących
  • zdobywanie informacji na temat roślin i zwierząt żyjących w wybranych środowiskach
  • poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji – litera „ł”, „Ł”
  • aktywność twórcza (stosowanie różnych technik plastycznych)
  • dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • wdrażanie do wypowiada się w sposób zrozumiały i poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
  • rozwijanie zainteresowania historią własnej rodziny

Informacje dla rodziców o osiągnięciu dziecka

KWIECIEŃ 2022

GRUPA II Krasnoludki

Przygotowała mgr A. Przybylska

Bloki tematyczne:

  1. Mieszkańcy domu i zagrody.
  2. Wielkanocny czas.
  3. Ekologia na co dzień.
  4. Książka skarbnica wiedzy.

Cele szczegółowe:

 

  • znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od „0” do „10”
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego
  • odróżnianie głosów przyrody
  • kształtowanie zachowań proekologicznych
  • rozwijanie zainteresowania literą „j”, „J”, udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter
  • ilustrowanie ruchem treści piosenki
  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą
  • przestrzeganie zakazu samowolnego oddalania się
  • prowadzenie prostych hodowli roślin
  • stosowanie różnych technik plastycznych
  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania czytanego przez nauczyciela
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu
  • rozwiązuje zagadki tematyczne dotyczące świąt Wielkanocnych
  • utrwalenie poznanych wcześniej piosenek
  • próby wymyślania dalszego ciągu opowiadania
  • tworzy kompozycje z barwnych plam
  • zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „g”, „G”, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem
  • aktywność twórcza (stosowanie różnych technik plastycznych)
  • dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów

Informacje dla rodziców o osiągnięciu dziecka

Marzec 2022

GRUPA II Krasnoludki

Przygotowała mgr A. Przybylska

Bloki tematyczne:

  1. Zdrowy jak ryba.
  2. Świat się zmienia.
  3. Wiosno gdzie jesteś.
  4. Morskie przygody.

 

Cele szczegółowe:

 

  • Kształtowanie u dzieci świadomości własnego ciała.
  • Rozpoznawanie przez dzieci i nazywanie emocji przeżywanych przez siebie i innych.
  • Rozwijanie umiejętności oddzielania prawdy od fałszu.
  • Poznanie liter drukowanej : z,Z; c,C
  • Kształcenie umiejętności kulturalnego witania się z osobami dorosłymi oraz z dziećmi.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zjawisk zachodzących w przyrodzie wiosną.
  • Uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody występujące w naturze ,literaturze i sztuce.
  • Korzystanie z komputerów i internetu pod pełną kontrolą dorosłych.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 9.
  • Doskonalenie właściwego zachowania się w miejscach publicznych.
  • Prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia.
  • Dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu.
  • Wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas liczenia.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”.

 


INFORMACJE DLA RODZICÓW O OSIĄGNIĘCIACH DZIECKA

Luty 2022

 

Grupa II Krasnoludki

Tematy kompleksowe:

  1. W karnawale.
  2. Mroźne krainy.
  3. Płynie Wisła, płynie.
  4. Sztuka wokół nas.

 

 Cele:

 

-poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas balu karnawałowego,

- zapoznanie z obrazem graficznym liter „b”, „B”, „N”, „n”, „W”, „w”,

- poznanie zapisu liczby „0”,

- doskonalenie analizy i syntezy wyrazów, niezbędnej do nauki czytania,

- poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z rożnych części Polski,

- analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów,

- poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od  „0” do „8”,

- kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów,

- utrwalenie nazw kolorów podstawowych oraz pochodnych,

- rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzanie wyrazów do globalnego czytania,


INFORMACJE DLA RODZICÓW

O OSIĄGNIĘCIACH DZIECKA

Styczeń 2022

 

GR II Krasnoludki

 

Tematy kompleksowe:

  1. Kosmiczne podróże
  2. Zimowe szaleństwo
  3. Babcia i dziadek to skarb
  4. Zawodowe plany

  

Dziecko:

  • systematycznie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych,
  • spokojnie słucha wypowiedzi innych, wykazuje zainteresowanie i daje czas innym,
  • dokonuje analizy i syntezy prostych słów,
  • odróżnia elementy fikcji od realnej rzeczywistości,
  • dokonuje pomiaru odległości, szacuje odległość,
  • zabawy z literą P,p,S,s,
  • stosuje cyfry od 1 do 8,
  • porównuje długości, używa określeń: dłuższy, krótszy,
  • wykonuje prace plastyczne inspirowane literatura, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją,
  • zna i rozumie obowiązki wszystkich członków rodziny i konieczność ich wypełniania,
  • utrwala kształt liter przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe,
  • wykazuje zainteresowania historią własnej rodziny,
  • poznaje piosenki i wiersze o tematyce rodzinnej, przygotowuje występ z okazji Dnia Babci i Dziadka,
  • słucha utworów literackich dla dzieci, bajek, baśni, legend, wypowiada się na ich temat,
  • tworzy rymy i krótkie rymowanki,
  • doskonali umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji,
  • buduje atmosferę sprzyjającą dobrej komunikacji,
  • kształtuje umiejętność wczuwania się w emocje i uczucia innych ludzi,

 


INFORMACJE DLA RODZICÓW

O OSIĄGNIĘCIACH DZIECKA

Grudzień 2021

 GR II Krasnoludki

 Tematy kompleksowe:

  1. W świecie teatru.
  2. Kulinarne wyzwania.
  3. Świąteczny czas.
  4. Nowy Rok tuż, tuż.

 Dziecko:

  • Rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne ,uświadamia sobie, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie,
  • Konstruuje, majsterkuje, buduje z materiałów użytkowych, w tym z materiału naturalnego,
  • Zna zasady odpowiedniego zachowania w teatrze,
  • Współpracuje z dziećmi podczas gier,
  • Poznaje obraz graficzny liter: y, r,
  • Rozumie znaczenie dbałości o higienę oraz dostrzega zagrożenia wynikające z jej nieprzestrzegania,
  • Posiada umiejętność prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu,
  • Wzbogaca wiedzę na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych,
  • Poznaje i stosuje cyfry od 1 do 6, tworzy zbiory o liczebności określonej wypowiedziana liczbą lub pokazaną cyfrą,
  • Przestrzega zasad kulturalnego zachowania przy stole,
  • Przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa,
  • Wzbogaca wiedzę na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne i regionalne,
  • Nabywa wzorce pięknej polszczyzny przez słuchanie utworów literackich, naukę wierszy na pamięć, udział w inscenizacjach,
  • Poszerza wiedzę na temat rodzajów zegarów,
  • Rozmawia na temat czasu, rozumie, że nie można go zatrzymać ani cofnąć,
  • Rozumie pojęcia: wczoraj, dziś, jutro.
  • Poznaje nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności.
  • Określa czynności wykonywane w różnych częściach dnia: rano, w południe, wieczorem.

  


INFORMACJE DLA RODZICÓW

O OSIĄGNIĘCIACH DZIECKA

Listopad 2021

 

GR II Krasnoludki

 Tematy kompleksowe:

  1. Kraina bezpieczeństwa.
  2. Polska naszym domem.
  3. W świecie emocji.
  4. Deszczowa muzyka.

  Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • kontroluje swoje zachowania w trudnych sytuacjach,
  • przestrzega ustalonych norm i zasad zachowania,
  • przestrzega zasad obowiązujących podczas spaceru,
  • dzieli wyrazy na sylaby,
  • poznaje litery :D,d ,K,k ,U.u,
  • zna numery alarmowe i rozpoznaje sytuacje, w których dziecko powinno je zastosować,
  • doskonali analizę i syntezę wyrazów,
  • dostrzega różnorodność obiektów i krajobrazów Polski,
  • kształtuje umiejętności postrzegania własnej osoby,
  • rozumie rolę i  wiążącymi się z nią zadaniami jako członka narodu{Polka, Polak},
  • wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła,
  • rozumie konieczność szanowania symboli narodowych,
  • wykazuje zainteresowania czytaniem,
  • rozumienie właściwości wody, jej stany skupienia ,
  • rozumienie obieg wody w przyrodzie,
  • doskonali umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażania określonych treści i odczuwanych przez postać emocji,
  • zna kolejność pór roku,
  • uczestniczy w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter,
  • współpracuje podczas realizacji zadań zespołowych,

Zadania kształcąco - wychowawcze na październik

Tematy kompleksowe:

  1. Zaczarowana jesień.
  2. Prace porządkowe w ogrodzie.
  3. W koronach drzew.
  4. Jesienne kołysanki.

Dziecko:

  • poznaje elementy przyrody charakterystyczne dla jesieni,
  • utrwala znajomość kolorów,
  • słucha wiersza i analizuje jego treść,
  • przestrzega zasad obowiązujących podczas spaceru,
  • dzieli wyrazy na sylaby,
  • poznaje litery: m,M ,e,E, l,L ,i,L,
  • tworzy kącik jesienny,
  • przelicza zebrane na spacerze przedmioty, określa czego udało się znaleźć najwięcej, a czego najmniej,
  • wykonuje kasztanowe ludziki,
  • samodzielnie wykonuje deser owocowy,
  • poznaje warzywa,
  • odróżnia część jadalną warzyw od liścia,
  • wie, jakie czynności wykonuje ogrodnik w ogrodzie,
  • rozróżnia podstawowe narzędzia ogrodnicze,
  • rozróżnia podstawowe figury geometryczne,
  • klasyfikuje drzewa na liściaste i iglaste,
  • zna kolejność pór roku,
  • interesuje się książkami,
  • poznaje zwyczaje mrówek,
  • korzysta z książek przyrodniczych.

Zadania kształcąco - wychowawcze na wrzesień

Bloki tematyczne:
1.Znowu razem
2.Z latawcem w przedszkolu
3.Żegnamy lato
4.Ziemia nasząplanetą

Cele:
Zaznajomieniesięz wyposażeniem sali, jejprzeznaczeniem i sposobem użytkowania.
Doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych.
Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie: przestrzeganie określonych zasad regulujących współżycie w grupie, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby.
Rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób.
Kszttowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,integracja z grupą.
Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji: dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
Dbanie o bezpieczeństwo dzieci poprzez uważne poruszanie się poterenie placówki przedszkolnej.
Doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
Posługiwanie sięjęzykiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych.
Wzbudzenie zainteresowania literami: a,A , o,O,t,T.
Wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu mówionego i czytanego, zachęcanie do wypowiadania się


Małymi krokami zbliżamy się do końca wakacji, a przed nami nowy rok szkolny i nowe wyzwania. Chcemy spędzić go w miłej atmosferze, nastawionej na różnorodne sytuacje edukacyjne, które wesprą rozwój naszych  wychowanków i pozwolą im rozwijać się,  na miarę ich indywidualnych możliwości.

Państwa dziecko od września będzie uczęszczało do grupy  II „Krasnoludki”. Wychowawcą będzie pani Alicja a.przybylska@p9.edu.gdansk.pl

Dołożymy wszelkich starań, aby Państwa dziecko poprzez zabawę, rozwijało swoje umiejętności i nabywało nowych.  

Zapraszamy na zebranie informacyjne 7 września 2021 r. (wtorek) o godz. 16:30. Zebranie odbędzie się na naszym placu zabaw. Bardzo prosimy, aby przybył jeden Rodzic od jednego dziecka.

9 września (czwartek) o godz. 17:30 planujemy zebranie Rady Rodziców

Mimo upływu czasu wciąż utrzymują się obostrzenia sanitarne i napływają różnego rodzaju informacje dotyczące zarażeniem się  koronawirusem COVID-19 lub jego mutacjami. Mając na uwadze zdrowie
i bezpieczeństwo dzieci, nadal będziemy stosować się do procedur bezpieczeństwa panujących
w Przedszkolu nr 9 w Gdańsku, które zostały wdrożone w ubiegłym roku. Prosimy by jeden Rodzic podprowadził dziecko do drzwi, a odbierze je pracownik naszego przedszkola. W Przedszkolu nr 9 wciąż obowiązuje elektroniczna ewidencja pobytu dziecka.

 Mamy nadzieją na poprawę sytuacji epidemiologicznej i możliwość bezpośredniego kontaktu.

Do zobaczenia 1 września!

 

Dyrektor Przedszkola wraz z Radą Pedagogiczną.

 

W razie pytań zapraszam do kontaktu poprzez kontakt mailowy (sekretariat) bądź telefoniczny 510-955-269

 

Z wyrazami szacunku,

Katarzyna Banaszak

Dyrektor Przedszkola nr 9 w Gdańsku