Pani Magdalena, Wychowawca gr. I zaprasza na konsultacje w pierwszy wtorek miesiąca w godz. 15:30-16:30 lub wg wcześniej ustalonego terminu. Jeśli chcecie Państwo wziąć udział w konsultacjach, prosimy zgłosić się mailowo.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE
MAJ 2022 r.
GRUPA I „MUCHOMORKI”
Przygotowała: mgr Magdalena Szemis
TEMATY TYGODNIOWE
- Moja miejscowość – mój kraj
- Spotkanie z książką
- Mieszkańcy majowej łąki
- Moi rodzice
- Dziecko poznaje swoją miejscowość, swój kraj (Polskę)
- Budzenie w dzieciach zainteresowania swoim regionem
- Rozwijanie mowy u dzieci poprzez różnego rodzaju wiersze, rymowanki
- Dziecko podaje swoją narodowość, wykonuje flagę, wie jak wygląda flaga Polski
- Dziecko podaje nazwę stolicy Polski
- Określa jak powinno obchodzić się z książką
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą poprzez badanie właściwości wiatru
- Rozwijanie w dzieciach umiejętności klasyfikowania według kształtów
- Rozwijanie w dzieciach mowy poprzez odpowiadanie na pytania nauczyciela
- Wykonanie przez dzieci zakładki do książki
- Dziecko odpowiada na pytania dotyczące utworu, opowiadania czytanego przez nauczyciela
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez wycinanie prostych kształtów
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy i wspólną zabawę wszystkich dzieci w grupie
- Dziecko wymienia kolory roślin i zwierząt spotykanych na łące
- Dziecko porusza się rytmicznie przy piosence
- Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
- Dziecko potrafi narysować swoją rodzinę
- Wykonanie prezentu dla mamy z okazji jej święta
- Rozwijanie percepcji słuchowej poprzez Dziecko dopowiada słowa rymujące się z podanymi
KWIECIEŃ 2022 r.
Grupa I „MUCHOMORKI”
Przygotowała: Magdalena Szemis
TEMATY :
- WKRÓTCE WIELKANOC
- KWIECIEŃ PLECIEŃ…
- ZAWODY NASZYCH RODZICÓW
- SPRZĄTAMY NASZĄ ZIEMIĘ!
- Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego poprzez układanie historyjki obrazkowej i słuchanie opowiadania
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
- łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
- wypowiadanie się na temat wysłuchanego utworu
- wypowiadanie się na temat wielkanocnego stołu
- dziecko wycina proste kształty
- rozwijanie mowy poprzez poznanie określenia nowych słów: pisanka, kraszanka
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez pracę z plasteliną
- rozpoznawanie pozytywnych i negatywnych zachowań wobec przyrody
- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
- zapoznanie z przysłowiem „Kwiecień plecień , bo przeplata trochę zimy trochę lata”
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
- wyrażanie swoich obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
- rozmowy na temat różnych zawodów
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem kolorów
i kształtów
- rozwijanie orientacji przestrzennej
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MARZEC 2022 r. – grupa I „Muchomorki”
Przygotowała wych. mgr Magdalena Szemis
TEMATY:
-
W MARCU JAK W GARNCU
-
PRZEDWIOŚNIE
- WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT ( 2 tygodnie)
-
Wdrażanie dzieci do ufnego i bezpośredniego odnoszenia się do wychowawczyni oraz do innych pań troszczących się o ich dobro;
-
Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego.
-
Dziecko układa historyjkę z trzech obrazków.
-
Rozwijanie mowy poprzez poznawanie słów nazw kwiatów: przebiśniegi, krokusy
-
Rozwijanie orientacji przestrzennej, zachęcanie dziecka do dbania o salę.
-
Uczenie dzieci „otwierania oczu” i „nadstawiania uszu” na wszystko, co dzieje się w przyrodzie w okresie nowej pory roku – wiosny;
-
Poznawanie i nazywanie niektórych zwiastunów wiosny – pierwsze wiosenne kwiaty, pąki na drzewach i krzewach, śpiew ptaków;
-
Dostarczanie wiedzy o tym co sprzyja, a co zagraża zdrowiu;
-
Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, związanych z higieną osobistą oraz higieną układu nerwowego.
I. KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI?
Poniedziałek
POZNAJEMY PRACĘ PANI KUCHARKI
> wysłuchanie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”; manipulowanie sylwetami warzyw do tekstu wiersza; zapoznanie dzieci z zawodem kucharki i jej rolą dla właściwego żywienia dzieci w przedszkolu; zwiedzanie kuchni i obserwacja pracy pani kucharki; podziękowanie za jej trud i ciężką pracę;
> rytmika - słuchanie piosenki „Dzień Kobiet”; przypomnienie na podstawie treści piosenki w jakich zawodach pracują kobiety; ćwiczenia umiejętności marszu po kole z użyciem instrumentów perkusyjnych; utrwalenie nazw: bębenek, tamburyn, kołatka, grzechotka; przypomnienie kroku dosuwanego – przygotowanie do cwału bocznego;
Wtorek
GOTOWANIE ZUPY
> zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. Wlaźnik nr 11
> obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody; zwrócenie uwagi na wzrost szczypioru, rzeżuchy, fasoli i grochu;
> na podstawie zabawy „Będzie zupa kolorowa” utrwalenie nazw warzyw; określanie barw i smaku warzyw krojonych przez nauczycielkę i podawanych do spróbowania dzieciom; podkreślenie ich wartości odżywczych; próba odpowiedzi na pytanie problemowe: jakie będą warzywa po ugotowaniu? zaniesienie miseczki z pokrojonymi warzywami do kuchni w celu ugotowania zupy jarzynowej przez panią kucharkę;
Środa
CO JEST POTRZEBNE W KUCHNI?
> zabawa dydaktyczna „Co będzie mi potrzebne?”; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy – przeznaczenia; utrwalenie nazw naczyń i przyborów kuchennych, określanie ich przeznaczenia; poszerzenie zasobu słownictwa dotyczącego najbliższego otoczenia; zabawa „Zaczarowany worek” rozpoznawanie dotykiem naczyń kuchennych;
> karta pracy – ćwiczenie spostrzegawczości podczas składania obrazka w całość i przyklejenia go na kartkę papieru;
> zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu” oraz z elementami wspinania „Rośniemy”.
Czwartek
ŚPIEWAMY PIOSENKI DLA PAŃ
> rytmika - zabawa kołowa ze śpiewem do piosenki „Dzień Kobiet” – dzieci w kole maszerują i śpiewają piosenkę, na pauzę w akompaniamencie dzieci tworzą dwa koła – dziewczynki i chłopcy; śpiewanie piosenek znanych dzieciom dla pań – śpiew solo, w duecie i chórem; zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”- muzyka głośna marsz na palcach z rękoma uniesionymi do góry; muzyka cicha marsz w pochyleniu, ręce oparte o kolana; pauza w muzyce – leżenie na plecach;
> inscenizacja „Rozmowa z misiem”; kształtowanie umiejętności określania cech smakowych słodki – kwaśny; zachęcanie do ograniczenia jedzenia słodyczy.
Piątek
WARZYWKA
> rozmowa kierowana na temat warzyw – dzieci wymieniają znane warzywa i mówią które z nich lubią najbardzej; zachęcanie dzieci do jedzenia warzyw; wspólny wybór warzywa, które chcemy ozdabiać bibiułą
> wydzieranka z kolorowej bibuły; wypełnienie dużego konturu warzywa; praca w małych zespołach – wdrażanie dzieci do umiejętności współdziałania w grupie, wspólnej pracy i podejmowania decyzji co do sposobu wykonania pracy
> zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu” oraz z elementami wspinania „Rośniemy”;
II. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU
Poniedziałek
ZACZAROWANE URZĄDZENIA
> zgaduj – zgadula „Co to za urządzenia?” odgadywanie zagadek o urządzeniach zasilanych prądem; określanie ich wyglądu, przeznaczenia i pomocy w codziennym życiu; uświadomienie konieczności zachowania ostrożności w kontakcie z prądem; wysłuchanie wiersza J. Tuwima „Pstryk” – omówienie z dziećmi skąd płynie prąd;
> rytmika - wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa i dynamiki; sprawne poruszanie się i ustawianie na zbiórki; utrwalenie kroku dosuwanego – przygotowanie do cwału bocznego; utrwalenie śpiewu ostatnio poznanych piosenek – ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie piosenki po usłyszanym fragmencie melodii zagranej na pianinie lub zanuconej przez nauczyciela;
Wtorek
MARCOWA POGODA
> zwestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. Wlaźnik – dzieci samodzielnie rozbierają się w stroje gimnastyczne;
> wyjaśnienie dzieciom przysłowia „W marcu jak w garncu” – raz pada deszcz, raz śnieg, a za chwilę świeci słońce na podstawie wiersza W. Słobodnik z tomiku „Czary – mary”; uzupełnianie karty pracy; spacer w okolicach przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. Zwrócenie uwagi na piękno budzącej się do życia przyrody (śpiew ptaków); określenie stanu pogody;
> zabawy aktywizującej obie półkule mózgowe „Witaj ósemeczko” – ćwiczenia w rysowaniu palcem po śladzie „leniwej ósemki”
Środa
ROBIMY PORZĄDKI
> na podstawie wiersza M. Szyszko „Odkurzacz” poznanie funkcji odkurzacza; poznawanie rzeczy niezbędnych do wykonywania prac porządkowych w domu; zabawa dydaktyczna „Co mi jest potrzebne?” klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy – przeznaczenia; doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie liczby 3; uzupełnianie karty pracy;
> rozmowa na temat „Dnia Kobiet” – wyjaśnienie dzieciom jakie to święto; robienie małych prezentów w postaci dobrych uczynków: posprzątanie zabawek, grzeczna zabawa, pomoc dla swoich mam - kobiet
> zabawa ruchowo – naśladowcza „Pokaż do czego do służy?” oraz zabawa z elementami skłonu „Robimy porządki”;
> zabawy z imionami „Zgadnij, kto tu siedzi?” oraz „Ukryte imiona”.
Czwartek
DOMOWE SMOKI
> rytmika - ćwiczenia słuchowo-ruchowe – podczas marszu po obwodzie koła reagowanie klaskaniem w dłonie, tupaniem nogami, obrotami dokoła siebie oraz uderzaniem palcami o dywan na melodie poznanych piosenek w przedszkolu; wprowadzenie piosenki „Domowe smoki” – osłuchanie się z melodią i treścią piosenki; zabawa ruchowa z imionami dzieci „Karuzela”.
> zabawa ortofoniczna „Urządzenia” – ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach „szsz”, „wrrr”, „rzrz” podczas naśladowania urządzeń elektrycznych;
> słuchanie opowiadań z czasopisma dla dzieci „Kubuś Puchatek”; uważne słuchanie opowiadania i dzielenie się wrażeniami.
Piątek
ZACZAROWANE PLAMY
> zabawa zabawkami na baterie; próba odpowiedzi na pytanie: dlaczego zabawki się poruszają? Pokaz baterii zasilającej zabawki i wyjaśnienie skąd płynie „mały prąd”; wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci;
> malowanie farbami plakatowymi zainspirowane zabawą; mieszanie kolorów farb przez nakładanie ich na papier i zginanie kartki w połowie celem uzyskania kolorowych plam; domalowywanie szczegółów przy pomocy pędzla; nazywanie odciśniętych wzorów;
> zabawa ruchowo – naśladowcza „Pokaż do czego do służy?” oraz zabawa z elementami skłonu „Robimy porządki”;
III. POZNAJEMY ZWIERZĘTA DOMOWE: PIES I KOT
Poniedziałek
JAK ROZMAWIAĆ TRZEBA Z PSEM?
> rozmowa przy ilustracji na temat charakterystycznych cech w wyglądzie psa, jego budowa ciała, sierść, sposób poruszania, odżywiania, porozumiewania; zabawa ortofoniczna na zgłoskach: „hau”, „wrrr”; wysłuchanie wiersza J. Brzechwy „Jak rozmawiać trzeba z psem”; nauka właściwego obchodzenia się z psem;
> rytmika - słuchanie piosenki „Jak Mruczek uczył się pływać” m. K. Kwiatkowski, sł. T. Dobrska; omówienie treści i charakteru piosenki; zabawa ilustracyjna do piosenki – odzwierciedlanie ruchem rytmu i treści piosenki; wyklaskiwanie pierwszej miary taktu; utrwalenie piosenki „Marzec”,
Wtorek
PIES I KOT NA PODWÓRKU
> zorganizowanie wystawy przyrodniczej „Pies i kot wśród nas” z wykorzystaniem widokówek, zdjęć, ilustracji, plakatów przyniesionych przez dzieci; oglądanie wystawy i dzielenie się spostrzeżeniami;
> wycieczka w okolicach przedszkola w celu obserwacji psa i kota na podwórku, w czasie spaceru z panem; zwrócenie uwagi na zachowanie się zwierząt, a także na ich wygląd i znaczenie w życiu człowieka;
Środa
WLAZŁ KOTEK NA PŁOTEK
> omówienie wyglądu i zwyczajów kota poprzez ilustrację i wiersz J. Tuwima „Kotek”;
> na podstawie zabawy dydaktycznej „Gdzie się schowały koty?” kształtowanie rozumienia relacji przestrzennych; posługiwanie się określeniami na, pod, przed, za w czasie zabawy ruchowej ze śpiewem „Wlazł kotek na płotek”, wykorzystanie do zabawy krzesełek oraz ławeczki; uważne słuchanie i wykonywanie poleceń; karta pracy – powiedz, co widzisz na obrazku?
> zabawy ruchowe z elementami czworakowania „Pieski w domu, pieski na spacer” oraz „Kotek pod płotek”;
Czwartek
KOCIE, KOCIE ŁAPKI
> zabawa artykulacyjna do wiersza „Bawiły się kotki”; wspólne powtarzanie słów „kocie, kocie łapki” oraz przybijanie wewnętrznej strony dłoni z dziećmi; ćwiczenie mięśni tyłu języka i warg na zgłoskach „k”, „m”;
> rytmika - zagadki słuchowe – rozpoznawanie głosu zwierząt z kasety magnetofonowej; rozwijanie słuchu i uwagi; nauka piosenki „Kotek Puszek” , zapoznanie ze słowami i melodią; powtórzenie pierwszej zwrotki; zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki; utrwalenie kontrastowego tempa: szybko, wolno; przypomnienie piosenki „Jak Mruczek...”;
> zabawy z imionami „Moje imię” – układanie według wzoru; wyszukiwanie pierwszej litery imienia w alfabecie.
Piątek
MARZANNA-PANNA
> „Uciekaj zimo” - inscenizacja z wykorzystaniem pluszowych zabawek,lalek symbolizujących panią zimę i panią wiosnę, przyniesionych przez dzieci
> „Marzanna” – praca zbiorowa dzieci, robimy Marzannę ekologiczną z papieru, bibuły, słomy; wspólnie wybieramy najlepsze pomysły na stworzenie Marzanny, dbamy o porządek wokół stanowiska pracy, zgodnie i wesoło przy piosenkach o wiośnie słuchanych z magnetofonu tworzymy kukłę;
> zabawy ruchowe z elementami czworakowania „Pieski w domu, pieski na spacer” oraz „Kotek pod płotek”;
IV. WYRUSZAMY NA POSZUKIWANIE WIOSNY
Poniedziałek
WITAMY MARCOWE SŁONECZKO
> wprowadzenie wiersza do nauki na pamięć „Marcowe słoneczko” Cz. Janczarskiego; zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wiosny; wzbogacenie wiedzy na temat wiosny, rozwijanie wyobraźni; doskonalenie pamięci poprzez powtarzanie treści wiersza z wykorzystaniem gestu i ruchu; karta pracy – wypełnianie plasteliną kształtu słońca; spacer wokół przedszkola – obserwacja budzącej się do życia przyrody: drzewa, krzewy, trawa;
> rytmika - słuchanie piosenki „Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj ...” – zapoznanie z melodią i nastrojem piosenki; rozmowa na temat tekstu z wykorzystaniem ilustracji przedstawiającej wiosenny krajobraz; zabawy rytmiczne przy piosence z równoczesnym klaskaniem, uderzaniem rękami o kolana, stukaniem o podłogę; reagowanie odpowiednim ruchem na dźwięki niskie i wysokie.
Wtorek
PŁYŃ DO MORZA MARZANNO, ZIMOWA PANNO!
> zapoznanie dzieci z ludowym obyczajem pożegnania zimy i powitania wiosny ;
wypowiedzi dzieci na temat wyglądu naszej Marzanny i zaproszenie ich do wspólnego wyjścia na dwór w celu utopienia Marzanny – wyjaśniene, że to jest tradycja i żeby się nie bały
> wyjście barwnym korowodem ze śpiewem na ustach i utopienie Marzanny w pobliskiej rzece
Środa
WIOSNA PRZEBIŚNIEGI I KROKUSY PRZYNIOSŁA
> porównywanie liczebności zbiorów na podstawie wiersza B. Formy „Przybycie wiosny” oraz emblematów wiosennych kwiatów - przebiśniegi i krokusy; stosowanie określeń dużo – mało, tyle samo; próba łączenia elementów zbioru w pary; przeliczanie elementów w zakresie liczby 3 poprzez wyliczanki; karta pracy – porównywanie zbiorów: dorysowywanie takiej samej ilości kwiatów; wprowadzenie koloru fioletowego;
> zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz” oraz z elementami równowagi „Bociany”
> wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Wiosenny dzwonek” ; zapoznanie dzieci ze skowronkiem, ptakiem zwiastującym nadejście wiosny.
Czwartek
WISNA, WIOSNA CÓŻ NAM PRZYNIOSŁA
> obserwacja kącika przyrody, czy coś już wyrosło z naszych zasadzonych roślinek? – wypowiedzi dzieci, co nam przyniosła pani wiosna?
> rytmika - utrwalenie piosenki „Wsiadaj zimo na sanki’; wprowadzenie elementów rytmicznych zaznaczających pierwszą miarę taktu; doskonalenie poczucia rytmu i słuchu; opowieść ruchowa „Wiosna” – imitowanie zabaw wiosennych np. skoki przez kałuże, ucieczka przed deszczem; uważne słuchanie sygnałów muzycznych;
> doskonalenie ruchów naprzemiennych – zabawa z małymi grupami dzieci w celu precyzyjnego wykonywania ćwiczeń w pozycji siedzącej i stojącej.
Piątek
CZY JUŻ PRZYSZŁA WIOSNA?
> zgaduj – zgadula – rozpoznawanie oznak wiosennych (bocian, żaba, rośnięcie kwiatów) na podstawie czynności naśladowczych wykonywanych przez kolegów; wyszukiwanie ilustracji jako odpowiedzi;
> rysowanie kredkami ołówkowymi na temat ‘Wiosna” zainspirowane zabawą, ilustracjami oraz wierszem D. Gellnerowej „Sasanka’; samodzielna interpretacja pracy plastycznej; doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem malarskim – kredką; zwrócenie uwagi na dobór kolorów;
> zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz” oraz z elementami równowagi „Bociany”.
V DBAMY O CZYSTOŚĆ I ZDROWIE
Poniedziałek
KTO MOŻE NAM POMÓC W CZASIE CHOROBY?
> na podstawie bajki wierszowanej S.Jachowicza „Chory kotek” poznanie pracy lekarza oraz pielęgniarki; pokonywanie strachu i oporów w obcowaniu z lekarzem i pielęgniarką - lekarza nie należy się bać, ponieważ pomaga on ludziom i dzieciom przezwyciężyć chorobę; poznanie wyposażenia gabinetu lekarskiego w kąciku lekarskim;
> rytmika - słuchanie piosenki „Kot jest czysty”; zapoznanie ze słowami i melodią piosenki; zabawa inscenizowana do słów piosenki; zabawy rytmiczne – ćwiczenia szybkiego hamowania ruchu i utrzymania ciała w całkowitym bezruchu; kształcenie orientacji przestrzennej w zabawie „Kolorowe kółka”; utrwalenie piosenki „Kotek Puszek””.
Wtorek
CHORY KRZYŚ
> historyjka obrazkowa „Chory Krzyś”; uważne śledzenie kart historyjki; udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące spożywania lekarstw; rozmowa na temat korzystania z chusteczki w czasie kataru oraz zasłaniania ust podczas kaszlu i kichania; wysłuchanie krótkiego wiersza „Katar”;
> poznanie najbliższego otoczenia przedszkola – spacer po parku, obserwacja zmian przyrodniczych w otoczeniu ; rozumienie, że przebywanie na świeżym powietrzu jest ważne dla zdrowia
> zestaw ćwiczeń ruchowych w formie opowieści ruchowej „Na spacerze” oraz „W łazience”.
Środa
O CZYSTOŚĆ TRZEBA DBAĆ
> zapoznanie dzieci z wierszem „Czy wiesz?”- uważne słuchanie treści wiersza, zwrócenie uwagi, że przedszkolak powinien być czysty i sam o to dbać, że przed jedzeniem należy myć ręce, a po jedzeniu zęby itd.;
> klasyfikowanie przedmiotów wg cech jakościowych: przeznaczenie, kolor; układanie zbiorów 3 – elementowych z wykorzystaniem emblematów mydła, kubki i szczoteczki do mycia zębów, pasta do zębów itp.; uważne słuchanie pytań i udzielanie logicznych odpowiedzi; samodzielna praca dzieci z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej;
> zabawy ruchowe z elementem biegu „Zbiórka” oraz równowagi „Kładka”;
Czwartek
MYDŁO LUBI ZABAWĘ
> historyjka obrazkowa do opowiadania M.Kownackiej „W Plastusiowie lalki mają umywalki”; nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych; wdrażanie dzieci do zasady nie korzystania z przedmiotów osobistego użytku należących do innych;
> rytmika - ćwiczenia oddechowe „Atleta” – rozwijanie pojemności płuc poprzez umiarkowane dmuchanie na lekkie przedmioty (piłeczki plastikowe, papierowe kubeczki);; zabawy bieżne po dywanie, podskoki obunóż i z nogi na nogę, marsz po obwodzie koła w rytmie melodii; zabawa doskonaląca reakcję na zmianę akompaniamentu „Kołysanka” oraz „Chodzi mucha po suficie”; utrwalenie piosenki „Kot jest czysty”.
Piątek
MOJA MAMA PIELĘGNIARKA
> rozmowa kierowana na temat naszych mam – spontaniczne wypowiedzi dzieci o opiece mam nad nimi, porównanie mam z pielęgniarkami , rozmowa dotycząca pracy pielęgniarki, dbania o swoje zdrowie i przestrzegania higieny osobistej;
> malowanie farbami akwarelowymi zainspirowane oglądaniem przyborów toaletowych; samodzielne odzwierciedlanie przedmiotów codziennego użytku; umiejętne korzystanie z przyborów do malowania; dobieranie odpowiedniej kolorystyki; dokładne mycie rąk po skończonej pracy;
> zabawy ruchowe z elementem biegu „Zbiórka” oraz równowagi „Kładka”;
Grupa I Muchomorki
Przygotowała: mgr Magdalena Szemis
LUTY 2022 r.
TEMATY TYGODNIA
- Karnawał
- Zimowe zabawy
- Kuchenne czynności
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
- Rozwijanie mowy poprzez liczne odpowiedzi na pytania dotyczące utworów (wierszy)
- Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez układnie ornamentów z figur geometrycznych, wycinanie prostych kształtów
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy karnawałowej przy muzyce, rozmowy na temat stroju przebrania karnawałowego
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczne i wycinanie prostych kształtów
- Rozwijanie umiejętności liczenia, dziecko liczy w zakresie pięciu
- Rozwijanie mowy poprzez wypowiadania się na temat zabaw na śniegu
- Rozwijanie sprawności mowy poprzez określenia czy zdanie jest prawdziwe, czy nie.
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczne wykonywane przez dzieckoL
- Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Kształtowanie pojęć wielkościowych: stosuje słowa: większy, mniejszy
- Umuzykalnienie dzieci : rozpoznaje piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
- Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
- Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
- Zapoznanie z wyposażeniem przedszkolnej kuchni dziecko rozpoznaje i nazywa wybrane naczynia i urządzenia kuchenne
- Rozwijanie sprawności manualnych poprzez różnego rodzaju prace plastyczne
- Zabawy rytmiczno–ruchowe, nauka piosenek i pląsów.
- Zachęcanie do wykonywania prostych potraw – dziecko przygotowuje kanapki.
Grupa I Muchomorki
Przygotowała: mgr Magdalena Szemis
STYCZEŃ 2022 r.
TEMATY TYGODNIA
- Pomagamy sobie
- Pamiętamy o ptakach
- Babcia i dziadek - 2 tygodnie
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo przy noszeniu okularów
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat np. rozmowy na temat babć i dziadków kim są czym się zajmują, rozmowy na temat ptaków, które zostały na zimę w Polsce.
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
- Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
- Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
- Nauka wierszyków i piosenek związanych ze świętem babci i dziadka
- Rozwijanie sprawności manualnych poprzez różnego rodzaju prace plastyczne
- Zabawy rytmiczno–ruchowe, nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Grudzień 2021
Grupa I Muchomorki
Przygotowała: mgr Magdalena Szemis
TEMATY TYGODNIOWE
- W krainie baśni
- Spotkanie z zimą
- W oczekiwaniu na Święta ( 2 tygodnie Święta i Nowy rok)
Dziecko:
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy.
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania.
- Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
- Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
- Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.
- Zachęcanie do udziału w zabawach parateatralnych z wykorzystaniem kukiełek, sylwet, itp.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
LISTOPAD
Grupa I Muchomorki
Przygotowała: mgr Magdalena Szemis
TEMATY TYGODNIOWE:
- Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
- Dbamy o czystość
- Sposoby na długie jesienne wieczory (2 tygodnie)
Dziecko:
- Wymienia nazwy wybranych ptaków
- Lepi jeża
- Stosuje słowa Szybko, wolno, szybciej , wolniej
- Zaznacza kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
- Odpowiada na pytania nauczyciela
- projektuje materiał na ręcznik poprzez stęplowanie
- utrwala pojęcie para
- dostosowuje ruchy do tempa muzyki
- odpowiada na pytania dotyczące utworu
- wypełnia rysunek słońca kuleczkami z bibuły
- Liczy różnego rodzaju zabawki
- Rozwija swoją mowę
- Rozwija sprawność manualną
- Budzi swoje zainteresowanie zabawami badawczymi
Zadania kształcąco-wychowawcze na październik
TEMATY:
I Robimy zapasy
II Przez park
III W trosce o zdrowie
IV Pod jesiennym parasolem
DZIECKO:
- odpowiada na pytania dotyczące utworu – rozwija poprzez to mowę
- liczy w zakresie czterech
- układa obrazek według wzoru – rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- bawi się przy piosence – umuzykalnianie dzieci
- nazywa owoce drzew rosnących w parku
- rozwija sprawność manualną (wycina proste kształty)
- poznanie jesienne zwyczaje ptaków
- rozwija umiejętność liczenia
- umie zaśpiewać piosenkę
- zdobywa wiadomości na temat zdrowia
- rozwija sprawność manualną poprzez prace plastyczne poznanje technikę mokre w mokrym
Dzień dobry!
Małymi krokami zbliżamy się do końca wakacji, a przed nami nowy rok szkolny i nowe wyzwania. Chcemy spędzić go w miłej atmosferze, nastawionej na różnorodne sytuacje edukacyjne, które wesprą rozwój naszych wychowanków i pozwolą im rozwijać się, na miarę ich indywidualnych możliwości.
Państwa dziecko od września będzie uczęszczało do grupy I „Muchomorki”. Wychowawcami będą pani Magdalenę m.szemis@p9.edu.gdansk.pl oraz pani Dyrektor Katarzyna Banaszak sekretariat@p9.edu.gdansk.pl
Dołożymy wszelkich starań, aby Państwa dziecko poprzez zabawę, rozwijało swoje umiejętności
i nabywało nowych.
Zapraszamy na zebranie informacyjne 9 września 2021 r. (czwartek) o godz. 16:30. Zebranie odbędzie się na naszym placu zabaw. Bardzo prosimy, aby przybył jeden Rodzic od jednego dziecka.
9 września o godz. 17:30 planujemy zebranie Rady Rodziców
Mimo upływu czasu wciąż utrzymują się obostrzenia sanitarne i napływają różnego rodzaju informacje dotyczące zarażeniem się koronawirusem COVID-19 lub jego mutacjami. Mając na uwadze zdrowie
i bezpieczeństwo dzieci, nadal będziemy stosować się do procedur bezpieczeństwa panujących
w Przedszkolu nr 9 w Gdańsku, które zostały wdrożone w ubiegłym roku. Prosimy by Rodzic podprowadził dziecko do drzwi, a odbierze je pracownik naszego przedszkola. W Przedszkolu nr 9 wciąż obowiązuje elektroniczna ewidencja pobytu dziecka.
Mamy nadzieją na poprawę sytuacji epidemiologicznej i możliwość bezpośredniego kontaktu.
Do zobaczenia 1 września!
Dyrektor Przedszkola Nr 9 w Gdańsku, Katarzyna Banaszak wraz z Radą Pedagogiczną.
W razie pytań zapraszam do kontaktu poprzez kontakt mailowy (sekretariat) bądź telefoniczny 510-955-269
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Banaszak
Dyrektor Przedszkola nr 9 w Gdańsku