Pani Magdalena, Wychowawca gr. I zaprasza na konsultacje w pierwszy wtorek miesiąca w godz. 15:30-16:30 lub wg wcześniej ustalonego terminu. Jeśli chcecie Państwo wziąć udział w konsultacjach, prosimy zgłosić się mailowo.


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE

MAJ 2022 r.

GRUPA I  „MUCHOMORKI”

Przygotowała: mgr  Magdalena Szemis

 

TEMATY TYGODNIOWE

  1. Moja miejscowość – mój kraj
  2. Spotkanie z książką
  3. Mieszkańcy majowej łąki
  4. Moi rodzice

 

 

  • Dziecko poznaje swoją miejscowość, swój kraj (Polskę)
  • Budzenie w dzieciach zainteresowania swoim regionem
  • Rozwijanie mowy u dzieci poprzez różnego rodzaju wiersze, rymowanki
  • Dziecko podaje swoją narodowość, wykonuje flagę, wie jak wygląda flaga Polski
  • Dziecko podaje nazwę stolicy Polski
  • Określa jak powinno obchodzić się z książką
  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą poprzez badanie właściwości wiatru
  • Rozwijanie w dzieciach umiejętności klasyfikowania według kształtów
  • Rozwijanie w dzieciach mowy poprzez odpowiadanie na pytania nauczyciela
  • Wykonanie przez dzieci zakładki do książki
  • Dziecko odpowiada na pytania dotyczące utworu, opowiadania czytanego przez nauczyciela
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez wycinanie prostych kształtów
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy i wspólną zabawę wszystkich dzieci w grupie
  • Dziecko wymienia kolory roślin i zwierząt spotykanych na łące
  • Dziecko porusza się rytmicznie przy piosence
  • Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
  • Dziecko potrafi narysować swoją rodzinę
  • Wykonanie prezentu dla mamy z okazji jej święta
  • Rozwijanie percepcji słuchowej poprzez Dziecko dopowiada słowa rymujące się z podanymi

 


 KWIECIEŃ 2022 r.

Grupa I „MUCHOMORKI”

Przygotowała:  Magdalena Szemis

TEMATY :

 

  1. WKRÓTCE WIELKANOC
  2. KWIECIEŃ PLECIEŃ…
  3. ZAWODY NASZYCH RODZICÓW
  4. SPRZĄTAMY NASZĄ ZIEMIĘ!

 

- Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego poprzez układanie historyjki obrazkowej i słuchanie opowiadania

- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi

- łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej

- wypowiadanie się na temat wysłuchanego utworu

- wypowiadanie się na temat wielkanocnego stołu

- dziecko wycina proste kształty

- rozwijanie mowy poprzez poznanie określenia nowych słów: pisanka,              kraszanka

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez pracę z plasteliną

- rozpoznawanie pozytywnych i negatywnych zachowań wobec przyrody

- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności

- zapoznanie z przysłowiem „Kwiecień plecień , bo przeplata trochę zimy trochę      lata”

- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10

- wyrażanie swoich obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych

- rozmowy na temat różnych zawodów

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem kolorów

i  kształtów

- rozwijanie orientacji przestrzennej


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MARZEC 2022 r. – grupa I „Muchomorki”
Przygotowała wych.  mgr Magdalena Szemis
TEMATY:
  1.  W MARCU JAK W GARNCU
  2. PRZEDWIOŚNIE
  3. WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT ( 2 tygodnie)
 
  1. Wdrażanie dzieci do ufnego i bezpośredniego odnoszenia się do wychowawczyni oraz do innych pań troszczących się o ich dobro;
  2. Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego.
  3. Dziecko układa historyjkę z trzech obrazków.
  4. Rozwijanie mowy poprzez poznawanie słów nazw kwiatów: przebiśniegi, krokusy
  5. Rozwijanie orientacji przestrzennej, zachęcanie dziecka do dbania o salę.
  6. Uczenie dzieci „otwierania oczu” i „nadstawiania uszu” na wszystko, co dzieje się w przyrodzie w okresie nowej pory roku – wiosny;
  7. Poznawanie i nazywanie niektórych zwiastunów wiosny – pierwsze wiosenne kwiaty, pąki na drzewach i krzewach, śpiew ptaków;
  8. Dostarczanie wiedzy o tym co sprzyja, a co zagraża zdrowiu;
  9. Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, związanych z higieną osobistą oraz higieną układu nerwowego.
 
I.  KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI?
 
Poniedziałek
POZNAJEMY PRACĘ PANI KUCHARKI
 
>        wysłuchanie wiersza  J. Brzechwy „Na straganie”; manipulowanie sylwetami warzyw do tekstu wiersza; zapoznanie dzieci z zawodem kucharki i jej rolą dla właściwego żywienia dzieci w przedszkolu; zwiedzanie kuchni i obserwacja pracy pani kucharki; podziękowanie za jej trud i ciężką pracę;
 
>     rytmika -   słuchanie piosenki „Dzień Kobiet”; przypomnienie na podstawie treści piosenki w jakich  zawodach pracują kobiety; ćwiczenia umiejętności marszu po kole z użyciem instrumentów  perkusyjnych; utrwalenie nazw: bębenek, tamburyn, kołatka, grzechotka; przypomnienie kroku dosuwanego – przygotowanie do cwału bocznego;
 
Wtorek
GOTOWANIE ZUPY
 
>          zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. Wlaźnik nr 11
 
>        obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody; zwrócenie uwagi na wzrost szczypioru, rzeżuchy, fasoli i grochu;
 
>        na podstawie zabawy „Będzie zupa kolorowa” utrwalenie nazw warzyw; określanie barw i smaku warzyw krojonych przez nauczycielkę i podawanych do spróbowania dzieciom; podkreślenie ich wartości odżywczych; próba odpowiedzi na pytanie problemowe: jakie będą warzywa po ugotowaniu? zaniesienie miseczki z pokrojonymi warzywami do kuchni w celu ugotowania zupy jarzynowej przez panią kucharkę;
 
Środa
CO JEST POTRZEBNE W KUCHNI? 
 
>        zabawa dydaktyczna „Co będzie mi potrzebne?”; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy – przeznaczenia; utrwalenie nazw naczyń i przyborów kuchennych, określanie ich przeznaczenia; poszerzenie zasobu słownictwa dotyczącego najbliższego otoczenia; zabawa „Zaczarowany worek” rozpoznawanie dotykiem naczyń kuchennych;
 
>        karta pracy – ćwiczenie spostrzegawczości podczas składania obrazka w całość i przyklejenia go na kartkę papieru;
 
>        zabawa ruchowa  orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu” oraz z elementami wspinania „Rośniemy”.
 
 
 
Czwartek
ŚPIEWAMY PIOSENKI DLA PAŃ
 
>      rytmika -   zabawa kołowa ze śpiewem do piosenki „Dzień Kobiet” – dzieci w kole maszerują i śpiewają piosenkę, na pauzę w akompaniamencie dzieci tworzą dwa koła – dziewczynki i chłopcy; śpiewanie piosenek znanych dzieciom dla pań – śpiew solo, w duecie i chórem;  zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”- muzyka głośna marsz na palcach z rękoma uniesionymi do góry; muzyka cicha marsz w pochyleniu, ręce oparte o kolana; pauza w muzyce – leżenie na plecach;
 
>        inscenizacja  „Rozmowa z misiem”; kształtowanie umiejętności określania cech smakowych słodki – kwaśny; zachęcanie do ograniczenia jedzenia słodyczy.
 
 
 
Piątek
WARZYWKA
>          rozmowa kierowana na temat warzyw – dzieci wymieniają znane warzywa i mówią które z nich lubią najbardzej; zachęcanie dzieci do jedzenia warzyw; wspólny wybór warzywa, które chcemy ozdabiać bibiułą
 
>        wydzieranka z kolorowej bibuły; wypełnienie dużego konturu warzywa;  praca w małych zespołach – wdrażanie dzieci do umiejętności współdziałania w grupie, wspólnej pracy i podejmowania decyzji co do sposobu wykonania pracy
 
>        zabawa ruchowa  orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu” oraz z elementami wspinania „Rośniemy”;
 
 
 
II.  URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU
 
Poniedziałek
ZACZAROWANE  URZĄDZENIA
 
>        zgaduj – zgadula  „Co to za urządzenia?” odgadywanie zagadek o urządzeniach zasilanych prądem; określanie ich wyglądu, przeznaczenia i pomocy w codziennym życiu; uświadomienie konieczności zachowania ostrożności w kontakcie z prądem; wysłuchanie wiersza J. Tuwima „Pstryk” – omówienie z dziećmi skąd płynie prąd;
 
>     rytmika -   wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa i dynamiki; sprawne poruszanie się i ustawianie na zbiórki; utrwalenie kroku dosuwanego – przygotowanie do cwału bocznego; utrwalenie śpiewu ostatnio poznanych piosenek – ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie piosenki po usłyszanym fragmencie melodii zagranej na pianinie lub zanuconej przez nauczyciela;
 
 
Wtorek
MARCOWA POGODA
 
>          zwestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. Wlaźnik – dzieci samodzielnie rozbierają się w stroje gimnastyczne;
 
>        wyjaśnienie dzieciom przysłowia „W marcu jak w garncu” – raz pada deszcz, raz śnieg, a za chwilę świeci słońce na podstawie wiersza W. Słobodnik z tomiku „Czary – mary”; uzupełnianie karty pracy; spacer w okolicach przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. Zwrócenie uwagi  na piękno budzącej się do życia przyrody (śpiew ptaków); określenie stanu pogody;
 
>        zabawy aktywizującej obie półkule mózgowe „Witaj ósemeczko” – ćwiczenia w rysowaniu palcem po śladzie „leniwej ósemki”
 
 Środa
ROBIMY PORZĄDKI
 
>        na podstawie wiersza M. Szyszko „Odkurzacz”  poznanie funkcji odkurzacza; poznawanie rzeczy niezbędnych do wykonywania prac porządkowych w domu; zabawa dydaktyczna „Co mi jest potrzebne?” klasyfikowanie przedmiotów  według jednej cechy – przeznaczenia; doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie liczby 3; uzupełnianie karty pracy;
 
>          rozmowa na temat „Dnia Kobiet” – wyjaśnienie dzieciom jakie to święto; robienie małych prezentów w postaci dobrych uczynków: posprzątanie zabawek, grzeczna zabawa, pomoc dla swoich mam - kobiet
 
>        zabawa ruchowo – naśladowcza  „Pokaż do czego do służy?” oraz zabawa z elementami skłonu „Robimy porządki”;
 
>        zabawy z imionami „Zgadnij, kto tu siedzi?” oraz  „Ukryte imiona”.
 
 Czwartek
DOMOWE SMOKI
 
>      rytmika -  ćwiczenia słuchowo-ruchowe – podczas marszu po obwodzie koła reagowanie klaskaniem w dłonie, tupaniem nogami, obrotami dokoła siebie oraz uderzaniem palcami o dywan na melodie poznanych piosenek w przedszkolu; wprowadzenie piosenki „Domowe smoki” – osłuchanie się z melodią i treścią piosenki; zabawa ruchowa z imionami dzieci „Karuzela”.
 
>        zabawa ortofoniczna  „Urządzenia” – ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach „szsz”, „wrrr”, „rzrz” podczas naśladowania urządzeń elektrycznych;
 
>        słuchanie opowiadań z czasopisma dla dzieci „Kubuś Puchatek”; uważne słuchanie opowiadania i dzielenie się wrażeniami.
 
 
 
Piątek
ZACZAROWANE  PLAMY
 
>        zabawa zabawkami na baterie; próba odpowiedzi na pytanie: dlaczego zabawki się poruszają? Pokaz baterii zasilającej zabawki i wyjaśnienie skąd płynie „mały prąd”; wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci;
 
>        malowanie farbami plakatowymi zainspirowane zabawą; mieszanie kolorów farb przez nakładanie ich na papier i zginanie kartki w połowie celem uzyskania kolorowych plam; domalowywanie szczegółów przy pomocy pędzla; nazywanie odciśniętych wzorów;
 
>        zabawa ruchowo – naśladowcza  „Pokaż do czego do służy?” oraz zabawa z elementami skłonu „Robimy porządki”;
 
 
III.  POZNAJEMY ZWIERZĘTA DOMOWE:  PIES  I  KOT
 
Poniedziałek
JAK ROZMAWIAĆ TRZEBA Z PSEM?
 
>        rozmowa przy ilustracji na temat charakterystycznych cech w wyglądzie psa, jego budowa ciała, sierść, sposób poruszania, odżywiania, porozumiewania; zabawa ortofoniczna na zgłoskach: „hau”, „wrrr”; wysłuchanie wiersza J. Brzechwy „Jak rozmawiać trzeba z psem”; nauka właściwego obchodzenia się z psem;
 
>     rytmika -    słuchanie piosenki „Jak Mruczek uczył się pływać” m. K. Kwiatkowski, sł. T. Dobrska; omówienie treści i charakteru  piosenki; zabawa ilustracyjna do piosenki – odzwierciedlanie ruchem rytmu i treści piosenki; wyklaskiwanie pierwszej miary taktu; utrwalenie piosenki  „Marzec”,  
 
 
 
Wtorek
PIES I KOT NA PODWÓRKU
 
>        zorganizowanie wystawy przyrodniczej „Pies i kot wśród nas” z wykorzystaniem widokówek, zdjęć, ilustracji, plakatów przyniesionych przez dzieci; oglądanie wystawy i dzielenie się spostrzeżeniami;
 
>        wycieczka w okolicach przedszkola w celu obserwacji psa i kota na podwórku, w czasie spaceru z panem; zwrócenie uwagi na zachowanie się zwierząt, a także na ich wygląd i znaczenie w życiu człowieka;
 
 
Środa
WLAZŁ KOTEK NA  PŁOTEK
 
>        omówienie wyglądu i zwyczajów kota poprzez ilustrację i wiersz J. Tuwima  „Kotek”;
 
>        na podstawie zabawy dydaktycznej „Gdzie się schowały koty?” kształtowanie rozumienia relacji przestrzennych; posługiwanie się określeniami  na, pod, przed, za w czasie zabawy ruchowej ze śpiewem „Wlazł kotek na płotek”, wykorzystanie do zabawy krzesełek oraz ławeczki; uważne słuchanie i wykonywanie poleceń; karta pracy – powiedz, co widzisz na obrazku?
 
>        zabawy ruchowe z elementami czworakowania  „Pieski w domu, pieski na spacer” oraz „Kotek pod płotek”;
 
 Czwartek
KOCIE,  KOCIE  ŁAPKI
 
>        zabawa artykulacyjna do wiersza „Bawiły się kotki”; wspólne powtarzanie słów „kocie, kocie łapki” oraz przybijanie wewnętrznej strony dłoni z dziećmi; ćwiczenie mięśni tyłu języka i warg na zgłoskach „k”, „m”;
 
>      rytmika -   zagadki słuchowe – rozpoznawanie głosu zwierząt z kasety magnetofonowej; rozwijanie słuchu i uwagi; nauka piosenki „Kotek Puszek” , zapoznanie ze słowami i melodią; powtórzenie pierwszej zwrotki; zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki; utrwalenie kontrastowego tempa: szybko, wolno; przypomnienie piosenki „Jak Mruczek...”;
 
>        zabawy z imionami  „Moje imię” – układanie według wzoru; wyszukiwanie pierwszej litery imienia w alfabecie.
 
 Piątek
MARZANNA-PANNA
 
>       „Uciekaj zimo” - inscenizacja z wykorzystaniem pluszowych zabawek,lalek symbolizujących panią zimę i panią wiosnę, przyniesionych przez dzieci
 
>        „Marzanna” – praca zbiorowa dzieci, robimy Marzannę ekologiczną z papieru, bibuły, słomy; wspólnie wybieramy najlepsze pomysły na stworzenie Marzanny, dbamy o porządek wokół stanowiska pracy, zgodnie i wesoło przy piosenkach o wiośnie słuchanych z magnetofonu tworzymy kukłę;
 
>        zabawy ruchowe z elementami czworakowania  „Pieski w domu, pieski na spacer” oraz „Kotek pod płotek”;
 
 
 
 
 
IV.             WYRUSZAMY NA POSZUKIWANIE WIOSNY
 
Poniedziałek
WITAMY MARCOWE SŁONECZKO
 
>        wprowadzenie wiersza do nauki na pamięć „Marcowe słoneczko” Cz. Janczarskiego; zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wiosny; wzbogacenie wiedzy na temat wiosny, rozwijanie wyobraźni; doskonalenie pamięci poprzez powtarzanie treści wiersza  z wykorzystaniem gestu i ruchu; karta pracy – wypełnianie plasteliną kształtu słońca; spacer wokół przedszkola – obserwacja budzącej się do życia przyrody: drzewa, krzewy, trawa;
 
>    rytmika -     słuchanie piosenki „Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj ...” – zapoznanie z melodią i nastrojem piosenki; rozmowa na temat tekstu z wykorzystaniem ilustracji przedstawiającej wiosenny krajobraz; zabawy rytmiczne przy piosence z równoczesnym klaskaniem, uderzaniem rękami o kolana, stukaniem o podłogę; reagowanie odpowiednim ruchem na dźwięki niskie i wysokie.
 
Wtorek
PŁYŃ  DO MORZA MARZANNO, ZIMOWA PANNO!
 
>        zapoznanie dzieci z ludowym obyczajem pożegnania zimy i powitania wiosny ;
wypowiedzi dzieci na temat wyglądu naszej Marzanny i zaproszenie ich do wspólnego wyjścia na dwór w celu utopienia Marzanny – wyjaśniene, że to jest tradycja i żeby się nie bały
 
 
>          wyjście barwnym korowodem ze śpiewem na ustach i utopienie Marzanny w pobliskiej rzece
 
 
Środa
WIOSNA  PRZEBIŚNIEGI  I  KROKUSY  PRZYNIOSŁA
 
>        porównywanie liczebności zbiorów na podstawie wiersza B. Formy „Przybycie wiosny” oraz emblematów wiosennych kwiatów - przebiśniegi i krokusy;  stosowanie określeń dużo – mało, tyle samo;  próba łączenia elementów zbioru w pary; przeliczanie elementów w zakresie  liczby 3 poprzez wyliczanki; karta pracy – porównywanie zbiorów: dorysowywanie takiej  samej ilości kwiatów; wprowadzenie koloru fioletowego;
 
>        zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz” oraz z elementami równowagi „Bociany”
 
>        wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Wiosenny dzwonek” ; zapoznanie dzieci ze skowronkiem, ptakiem zwiastującym nadejście wiosny.
 
 Czwartek
 WISNA, WIOSNA CÓŻ NAM PRZYNIOSŁA
 
>          obserwacja kącika przyrody, czy coś już wyrosło z naszych zasadzonych roślinek? – wypowiedzi dzieci, co nam przyniosła pani wiosna?
 
>       rytmika -  utrwalenie piosenki „Wsiadaj zimo na sanki’; wprowadzenie elementów rytmicznych zaznaczających pierwszą miarę taktu; doskonalenie poczucia rytmu i słuchu; opowieść ruchowa „Wiosna” – imitowanie zabaw wiosennych np. skoki przez kałuże, ucieczka przed deszczem; uważne słuchanie sygnałów muzycznych;
 
>        doskonalenie ruchów naprzemiennych – zabawa z małymi grupami dzieci w celu precyzyjnego wykonywania  ćwiczeń w pozycji siedzącej i stojącej.
 
Piątek
CZY JUŻ  PRZYSZŁA WIOSNA?
 
>        zgaduj – zgadula – rozpoznawanie oznak wiosennych (bocian, żaba, rośnięcie kwiatów) na podstawie  czynności naśladowczych wykonywanych przez kolegów; wyszukiwanie ilustracji jako odpowiedzi;
 
>        rysowanie kredkami ołówkowymi na temat ‘Wiosna” zainspirowane zabawą, ilustracjami oraz wierszem  D. Gellnerowej „Sasanka’; samodzielna interpretacja pracy plastycznej; doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem malarskim – kredką; zwrócenie uwagi na dobór kolorów;
 
>        zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz” oraz z elementami równowagi „Bociany”.
 
 
 
 
V   DBAMY  O  CZYSTOŚĆ  I  ZDROWIE
 
 
Poniedziałek
KTO MOŻE NAM POMÓC W CZASIE CHOROBY?
 
>        na podstawie bajki wierszowanej S.Jachowicza „Chory kotek” poznanie pracy lekarza oraz pielęgniarki; pokonywanie strachu i oporów w obcowaniu z lekarzem i pielęgniarką  -  lekarza nie należy się bać, ponieważ pomaga on ludziom i dzieciom przezwyciężyć chorobę; poznanie wyposażenia gabinetu lekarskiego w kąciku lekarskim;
 
>        rytmika - słuchanie piosenki „Kot jest czysty”; zapoznanie ze słowami i melodią piosenki; zabawa inscenizowana do słów piosenki; zabawy rytmiczne – ćwiczenia szybkiego hamowania ruchu i utrzymania ciała w całkowitym bezruchu; kształcenie orientacji przestrzennej w zabawie „Kolorowe kółka”;  utrwalenie piosenki „Kotek Puszek””.
 
 Wtorek
CHORY KRZYŚ   
 
>        historyjka obrazkowa „Chory Krzyś”; uważne śledzenie kart historyjki; udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące spożywania lekarstw; rozmowa na temat korzystania z chusteczki w czasie kataru oraz zasłaniania ust podczas kaszlu i kichania; wysłuchanie krótkiego wiersza „Katar”;
 
>        poznanie najbliższego otoczenia przedszkola – spacer po parku, obserwacja zmian przyrodniczych w otoczeniu ; rozumienie, że przebywanie na świeżym powietrzu jest ważne dla zdrowia
 
>        zestaw ćwiczeń ruchowych w formie opowieści ruchowej „Na spacerze” oraz „W łazience”.
 
 
 
Środa
O   CZYSTOŚĆ  TRZEBA  DBAĆ   
 
>        zapoznanie dzieci z wierszem „Czy wiesz?”- uważne słuchanie treści wiersza, zwrócenie uwagi, że przedszkolak powinien być czysty i sam o to dbać, że przed jedzeniem należy myć ręce, a po jedzeniu zęby itd.;
 
>        klasyfikowanie przedmiotów wg cech jakościowych: przeznaczenie, kolor; układanie zbiorów   3 – elementowych z wykorzystaniem emblematów mydła, kubki i szczoteczki do mycia zębów, pasta do zębów itp.; uważne słuchanie pytań i udzielanie logicznych odpowiedzi; samodzielna praca dzieci z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej;
 
>        zabawy ruchowe z elementem biegu „Zbiórka” oraz równowagi „Kładka”;
 
 Czwartek
MYDŁO  LUBI  ZABAWĘ   
 
>        historyjka obrazkowa do opowiadania M.Kownackiej „W Plastusiowie lalki mają umywalki”; nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych; wdrażanie dzieci do zasady nie korzystania z przedmiotów osobistego użytku należących do innych;
 
>       rytmika -  ćwiczenia oddechowe „Atleta” – rozwijanie pojemności płuc poprzez umiarkowane dmuchanie na lekkie przedmioty (piłeczki plastikowe, papierowe kubeczki);; zabawy bieżne po dywanie, podskoki obunóż i z nogi na nogę, marsz po obwodzie koła w rytmie melodii; zabawa doskonaląca reakcję na zmianę akompaniamentu „Kołysanka” oraz „Chodzi mucha po suficie”; utrwalenie piosenki „Kot jest czysty”.
 
 Piątek
MOJA MAMA  PIELĘGNIARKA 
 
>      rozmowa kierowana na temat naszych mam – spontaniczne wypowiedzi dzieci o opiece mam nad nimi, porównanie mam z pielęgniarkami , rozmowa dotycząca pracy pielęgniarki, dbania o swoje zdrowie i przestrzegania higieny osobistej;
 
>        malowanie farbami akwarelowymi zainspirowane  oglądaniem przyborów toaletowych; samodzielne odzwierciedlanie przedmiotów codziennego użytku; umiejętne korzystanie z przyborów do malowania; dobieranie odpowiedniej kolorystyki; dokładne mycie rąk po skończonej pracy;
 
>        zabawy ruchowe z elementem biegu „Zbiórka” oraz równowagi „Kładka”;

 


Grupa I Muchomorki

Przygotowała: mgr Magdalena Szemis​

LUTY 2022 r.

  

TEMATY TYGODNIA

  1. Karnawał
  2. Zimowe zabawy
  3. Kuchenne czynności
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
  • Rozwijanie mowy poprzez liczne odpowiedzi na pytania dotyczące utworów (wierszy)
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez układnie ornamentów z figur geometrycznych, wycinanie prostych kształtów
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy karnawałowej przy muzyce, rozmowy na temat stroju przebrania karnawałowego
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczne i wycinanie prostych kształtów
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, dziecko liczy w zakresie pięciu
  • Rozwijanie mowy poprzez wypowiadania się na temat zabaw na śniegu
  • Rozwijanie sprawności mowy poprzez określenia czy zdanie jest prawdziwe, czy nie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczne wykonywane przez dzieckoL
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Kształtowanie pojęć wielkościowych: stosuje słowa: większy, mniejszy
  • Umuzykalnienie dzieci : rozpoznaje piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
  • Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
  • Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
  • Zapoznanie z wyposażeniem przedszkolnej kuchni dziecko rozpoznaje i nazywa wybrane naczynia i urządzenia kuchenne
  • Rozwijanie sprawności manualnych poprzez różnego rodzaju prace plastyczne
  • Zabawy rytmiczno–ruchowe, nauka piosenek i pląsów.
  • Zachęcanie do wykonywania prostych potraw – dziecko przygotowuje kanapki.

 


Grupa I Muchomorki

Przygotowała: mgr Magdalena Szemis​

STYCZEŃ 2022 r.

 

 

TEMATY TYGODNIA

  1. Pomagamy sobie
  2. Pamiętamy o ptakach
  3. Babcia i dziadek - 2 tygodnie

 

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo przy noszeniu okularów
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy
  • Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat np. rozmowy na temat babć i dziadków kim są czym się zajmują, rozmowy na temat ptaków, które zostały na zimę w Polsce.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
  • Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
  • Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
  • Nauka wierszyków i piosenek związanych ze świętem babci i dziadka
  • Rozwijanie sprawności manualnych poprzez różnego rodzaju prace plastyczne
  • Zabawy rytmiczno–ruchowe, nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 


Grudzień 2021

Grupa I Muchomorki

Przygotowała: mgr Magdalena Szemis​

 

TEMATY TYGODNIOWE

  1. W krainie baśni
  2. Spotkanie z zimą
  3. W oczekiwaniu na Święta ( 2 tygodnie Święta i Nowy rok)

 

 

Dziecko:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania.
  • Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
  • Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
  • Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.
  • Zachęcanie do udziału w zabawach parateatralnych z wykorzystaniem kukiełek, sylwet, itp.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.


LISTOPAD

 

Grupa I Muchomorki

Przygotowała: mgr Magdalena Szemis​

 

TEMATY TYGODNIOWE:

  1. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
  2. Dbamy o czystość
  3. Sposoby na długie jesienne wieczory (2 tygodnie)

 

Dziecko:

 

  • Wymienia nazwy wybranych ptaków
  • Lepi jeża
  • Stosuje słowa Szybko, wolno, szybciej , wolniej
  • Zaznacza kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
  • Odpowiada na pytania nauczyciela
  • projektuje materiał na ręcznik poprzez stęplowanie
  • utrwala pojęcie para 
  • dostosowuje ruchy do tempa muzyki
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu
  • wypełnia rysunek słońca kuleczkami z bibuły
  • Liczy różnego rodzaju zabawki
  • Rozwija swoją mowę
  • Rozwija sprawność manualną
  • Budzi swoje zainteresowanie zabawami badawczymi

Zadania kształcąco-wychowawcze na październik

TEMATY:

I Robimy zapasy

II Przez park

III W trosce o zdrowie

IV Pod jesiennym parasolem

 

DZIECKO:

 

 -  odpowiada na pytania dotyczące utworu – rozwija poprzez to mowę

- liczy w zakresie czterech

- układa obrazek według wzoru – rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

- bawi się przy piosence – umuzykalnianie dzieci

- nazywa owoce drzew rosnących w parku

- rozwija sprawność  manualną (wycina proste kształty)

- poznanie jesienne zwyczaje ptaków

- rozwija umiejętność liczenia

- umie zaśpiewać piosenkę

- zdobywa wiadomości na temat zdrowia

- rozwija sprawność manualną poprzez prace plastyczne poznanje technikę mokre w mokrym


Dzień dobry!
Małymi krokami zbliżamy się do końca wakacji, a przed nami nowy rok szkolny i nowe wyzwania. Chcemy spędzić go w miłej atmosferze, nastawionej na różnorodne sytuacje edukacyjne, które wesprą rozwój naszych  wychowanków i pozwolą im rozwijać się,  na miarę ich indywidualnych możliwości.

Państwa dziecko od września będzie uczęszczało do grupy I „Muchomorki”. Wychowawcami będą pani Magdalenę  m.szemis@p9.edu.gdansk.pl   oraz pani Dyrektor Katarzyna Banaszak sekretariat@p9.edu.gdansk.pl

Dołożymy wszelkich starań, aby Państwa dziecko poprzez zabawę, rozwijało swoje umiejętności
i nabywało nowych.  

Zapraszamy na zebranie informacyjne 9 września 2021 r. (czwartek) o godz. 16:30. Zebranie odbędzie się na naszym placu zabaw. Bardzo prosimy, aby przybył jeden Rodzic od jednego dziecka.

9 września o godz. 17:30 planujemy zebranie Rady Rodziców

Mimo upływu czasu wciąż utrzymują się obostrzenia sanitarne i napływają różnego rodzaju informacje dotyczące zarażeniem się  koronawirusem COVID-19 lub jego mutacjami. Mając na uwadze zdrowie
i bezpieczeństwo dzieci, nadal będziemy stosować się do procedur bezpieczeństwa panujących
w Przedszkolu nr 9 w Gdańsku, które zostały wdrożone w ubiegłym roku. Prosimy by Rodzic podprowadził dziecko do drzwi, a odbierze je pracownik naszego przedszkola. W Przedszkolu nr 9 wciąż obowiązuje elektroniczna ewidencja pobytu dziecka.

 Mamy nadzieją na poprawę sytuacji epidemiologicznej i możliwość bezpośredniego kontaktu.

Do zobaczenia 1 września!

 

Dyrektor Przedszkola Nr 9 w Gdańsku, Katarzyna Banaszak wraz z Radą Pedagogiczną.

 

W razie pytań zapraszam do kontaktu poprzez kontakt mailowy (sekretariat) bądź telefoniczny 510-955-269

Z wyrazami szacunku,

Katarzyna Banaszak

Dyrektor Przedszkola nr 9 w Gdańsku