Czego uczymy się w kwietniu w grupie trzylatków?

 

Tydzień 29: Muzyka maluje świat

 

Tydzień 30: Jedziemy na wieś

 

Tydzień 31: Dbamy o naszą planetę

 

Tydzień 32: Ziemia krąży w kosmosie

 

Umiejętności dziecka:

  • Precyzyjnie wyraża myśli, swobodnie wypowiada się na określony temat
  • Samodzielnie wnioskuje na podstawie obserwacji i argumentuje zaobserwowane zjawiska
  • Rozpoznaje, nazywa i ocenia sytuacje przedstawione na obrazkach
  • Wskazuje różnice pomiędzy wsią a miastem
  • Rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi i wskazuje dobra, które czerpiemy z hodowli zwierząt
  • Aktywnie uczestniczy w rozmowie na temat sposobów dbania o planetę, posługuje się pojęciem ekologia, rozwija poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze
  • Uczestniczy w eksperymencie dotyczącym oszczędzania wody, rozumie znaczenie wody w codziennym życiu
  • Wyjaśnia zjawisko smogu, jego przyczyny i konsekwencje dla zdrowia ludzi
  • Wypowiada się na temat pszczół i ich roli w przyrodzie, posługuje się określeniem pożyteczny
  • Poszerza swoją wiedzę na temat kosmosu, posługuje się nazwami planet i innymi określeniami związanymi z Układem Słonecznym
  • Opisuje wygląd kombinezonu astronauty oraz zadania, które astronauta wykonuje w swojej pracy
  • Szacuje elementy dwóch zbiorów, posługuje się pojęciami: dużomało, więcejmniej
  • Dostrzega różnice w kształtach figur geometrycznych, odwzorowuje układ figur
  • Naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt
  • Ćwiczy narząd mowy poprzez naśladowanie odgłosów zwierząt i przyrody, używa wyrazów dźwiękonaśladowczych
  • Wykazuje się wrażliwością na otaczające dźwięki, odróżnia dźwięki głośne od cichych
  • Gra na samodzielnie wykonanym instrumencie perkusyjnym
  • Wykonuje proste ruchy taneczne w parze
  • Bawi się przy muzyce, korzystając z rekwizytów
  • Rozwija zdolności improwizacyjne
  • Tworzy wspólnie z innymi dziećmi rakietę, wykazuje się wyobraźnią przestrzenną
  • Lepi wybrane zwierzę hodowlane z plasteliny,
  • W poprawny sposób trzyma pędzelek podczas malowania i kredkę podczas rysowania
  • Korzysta z zabawek rozwijających czynności manipulacyjne
  • Rozpoznaje przedmioty na podstawie dotyku i nazywa je
  • Doskonali umiejętności ruchowe, ćwiczy odpowiednie napięcie mięśniowe